דנה ספקטור ורן שריג שוחחו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם עורך הדין ניר יוסלביץ', המייצג את הגינקולוג והסקסולוג הבכיר, שנחשד באונס מטופלת, ושוחרר. המתלוננת טענה במשטרה שבמהלך הטיפול ביצע בה הרופא הוותיק עבירות מין ולמעשה אנס אותה. עורך הדין אמר לשניים: "היא הגיעה לבדיקה אצל הלקוח שלי, אחרי שלטענתה סבלה מכאבים במהלך קיום יחסי מין. היא באה אליו בכובע שלו כסקסולוג, והוא ביצע בה בדיקה שגרתית ומקובלת, באמצעות מכשיר שנקרא 'דיאלטור'. זה כלי שדומה לוויברטור ונועד לגלות את מקור הכאב. היא טענה שבאמצעות השימוש במכשיר הוא גרם לה לגמור ולכן זה היה אונס. היא ציינה שהלקוח אמר לה 'תגידי לי מ-1 עד 5 כמה את נהנית כדי שאני אוכל להפסיק'. וזו דרך פעולה מקובלת אצל סקסולוגים, לא משהו שחורג".



"האם יכול להיות שהיא חשבה שהיא באה לבדיקה גיניקולוגית, ומוצאת את עצמה בסיטואציה שגבר דוחף לה מכשיר דמוי ויברטור ושואל כמה היא נהנית?", שאל שריג, ועורך הדין השיב: "היא הגיעה אליו לבדיקה של סקסולוג, ולא היה שם בלבול כזה או אחר. זה הליך מקובל וקיים בתחום הסקסולוגיה לבדיקה של כאבים בקיום יחסי מין. גם אם מפאת גילה הצעיר היא לא ידעה שכך תתבצע הבדיקה, אני הסברתי לה עוד לפני שישיבה על הכיסא בקליניקה. לא היתה לה שום סיבה לטעון שהיא הופתעה. גם בעימות שהיה בשבת, שבעקבותיו הוא שוחרר, היא פתאום סתרה את הטענות שלה ואמרה שהיא לא 'גמרה' במהלך הבדיקה. הסתירות פה היו רבות והן מעידות של מהימנות התלונה שלה".



"הוא הזהיר אותה שזה עלול להרגיש לה כאורגזמה ושיש סיכוי שזה ייראה לה כמו ויברטור, או שזה לא נעים?", שאלה ספקטור, ונענתה: "לא. בבדיקה כזאת לא מזהירים, כי לא מצליחים להביא מטופלת לאורגזמה. כשהוא אומר לה 'תגידי לי מ-1 עד 5 באיזו רמה את מבחינת עוררות מינית' זה אומר שהוא כל הזמן משתף אותה ומדבר איתה, כדי שלא תגיע למספר 5, כי זה לא התפקיד שלו להביא אותה למספר 5".



"למה הוא לא מסביר מראש שהמכשיר אמור להביא לאורגזמה, כדי לבדוק האם הכאבים מתחילים לפני האורגזמה או קורים במהלכה?", נשאל עורך הדין, והשיב: "הוא לא מביא את הלקוחה שלו לאורגזמה כדי לבדוק את הבעיה. זה ממש לא. התפקיד שלו זה ללמד אותה, שאם היא מספיק רטובה, בדרגה שבה היא יכולה להתחיל לקיים את יחסי המין. הוא לא רוצה להביא אותה עד הסוף לאורגזמה בשביל לבדוק את הבעיה שבגללה היא הגיעה אליו".



רן שריג: עד כמה זה שכיח שאישה "גומרת" מהבדיקה הזו?
עורך הדין: "אחוז אפסי למדי. לפי מה שהבנתי מהלקוח שלי, יש נשים ממש רגישות שיכולות להגיע לאורגזמה מהבדיקה הזאת, אבל זה אחוז קטן מאותה אוכלוסיה. כמו שיש גברים רגישים, שאיך שהם מתחילים לעשות את מה שאנחנו עושים, יכולים לגמור, אז אותו דבר אישה, אבל בסיטואציה הזו אחוז קטן מהנשים".



שריג: "עורכת הדין שלה טוענת שהיא באה לגינקולוג כדי לקחת גלולות".
עורך הדין: "ליוויתי את החקירה מתחילתה. היא באה עם בעיה נקודתית שציינתי אותה מקודם. אם היא היתה באה לקחת גלולות, הוא היה נותן לה אותן תוך חמש דקות, מרוויח את כספו ושולח אותה לדרכה, כדי להמשיך למטופלת האחרת. אגב, היא הגיעה לקליניקה הפרטית שלו, אז האינטרס שלו לא היה למשוך את הבדיקה יותר מדי. הייתי בקליניקה שלו, היא קטנה וצנועה, עם קירות מגבס. חיכתה לו גם פציינטית מיד אחרי, גם המשטרה הודתה בזה".



האם הרופא מרגיש פגוע?
"בוודאי שהוא פגוע", עונה עורך דינו. "אדם נורמטיבי לחלוטין, רופא מעל ל-20 שנה, מוצא את עצמו בתא מעצר באבו כביר, למספר ימים שבתחום שלי נחשב לזמן קצר, אבל מבחינתו זה זמן ארוך מאוד, סובל מתנאים, ומאנשים שהם לא ל"ו צדיקים שנמצאים לידו. דיברתי איתו לא מעט במהלך היום. הוא שוחרר מהר אבל הוא בהחלט בהלם. 


"הוא הפיק לקחים לגבי הזהירות שהוא צריך להתנהל בה, מעתה ואילך, בכל בדיקה שהוא מבצע. והוא שאל אותי שאלה יפה - אז רגע, עכשיו כל פלסטיקאי צריך לדאוג ממטופלת שלו כשהוא מבצע את עבודת המישוש, וכל רופא שמבצע פעולה של 'גסטרו' גם הוא צריך להיזהר מאדם שיטען אי אלו דברים?".

"לגבי המתלוננת - אני לא בא למתוח עליה ביקורת. אני מבין שהבדיקה היתה בדיקה לא נעימה. אני מבין לליבה ואומר את זה לא בציניות, אלא מתוך כבוד. אני מבין את התחושות שלה, אבל אני לא מסכים איתה. הרופא כבר מחר חוזר לעבוד, לעזור לזוגות להביא חיים לעולם".

"דנה ספקטור ורן שריג", כל יום ב-23:00, ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"