עסקים ובתי מאכל באזור כיכר השעון ורחוב יפת, השוקקים בדרך כלל, שוממים הערב, לאחר הפיגוע הקטלני שאירע באזור הטיילת. עוברי אורח בודדים קנו דבר מה, ובעלי העסקים והעובדים נותרו חסרי תעסוקה אך שומרים על אופטימיות. "ההרגשה זיפת, המצב לא טוב. אנו מקווים שהכח יחזור. אצלנו יש דו קיום", אמר ואליד אבועלפיה ממאפיית אבולעפיה המיתולוגית בתחילת רחוב יפת.

הוא סיפר כי הוא 35 שנים במאפייה, אך הוא לא זוכר כזה מצב כמו בחודשים האחרונים: "זה לא נעים, הקליינטים כבר חוזרים, ועוד פעם רוצים לקלקל את המרקם של יהודים וערבים ביפו. זו בעיה של כל האזרחים במדינה, לא רק ביפו, כאן אנו חיים בדו קיום. היינו סמל לדו קיום וככה זה יימשך. לא ניתן לרעים לנצח".

סעיג עאוני, בעליה של "שאוורמה עאוני",אמר: "זה דבר טבעי שעכשיו אין אנשים, זמן קצר לאחר הפיגוע שבכלל לא ביצע מישהו מיפו, אני מאמין ובטוח שאנשים יחזרו ואני מקווה שהמצב ישתפר, אצלנו יהודים וערבים ביחד" .

דוד, יהודי העובד במקום אמר: "אצלנו חיים יחד יהודים, נוצרים ומוסלמים, ובעד דו קיום. אנו רוצים רק שלום, אהבה ודו קיום, הטרור לא ינצח אותנו, אנו ביחד, כולנו ביחד". אזרח ערבי מיפו שעבר במקום אמר: "המצב קשה, אבל אנחנו חיים ביחד וזה דבר טבעי שאחרי שלא מזמן היה פיגוע בכניסה לנמל המקום ריק. אבל כולם יחזרו עוד, אין סיכוי שלא". 
בעל עסק נוסף אמר: "המצב קשה, זה התחיל בתחילת גל הטור, הייתה תקופה שהיה ריק פה אבל לאחרונה אנשים חזרו ושוב פעם זה קרה. הטרור פוגע בכולן ויש פיגועים בכל הארץ. נקווה שיפו תחזור למה שהיה פעם". 
גם בשוק הפשפשים, התוסס בדרך כלל בשעות הערב, העסקים שוממים הערב, הרחובות נראים כערי רפאים, ותנועת כלי הרכב דלילה. ברחוב עולי ציון השוקק תנועת כלי רכב בדרך כלל,  רואים בעיקר את האורות המהבהבים של המשטרה. בעל עסק אמר: "אנו מאמינים שכולם יחזרו לכאן, זה קורה בכל מקום לצערי"