מצמרר: נעמה פלד, בעלת חברת "בייגלה" שערכה את הסיור הקולינרי באיסטנבול ביום שבת שהסתיים בפיגוע שגבה את חייהם של ארבעה אנשים, התראיינה הבוקר (שלישי) לגלי צה"ל, בעודה מאושפזת בבית החולים ואמרה כי "זו בושה בשבילנו כאנושות שלפני העזרה שולפים את הפלאפון לצלם".



נעמה, המאושפזת עם רגל שבורה ו"לב עוד יותר שבור", כהגדרתה, סיפרה על האירוע הטראומטי ואמרה כי "רצינו לחזור עם כולם וזה קשה". היא סיפרה כי התאהבה באיסטנבול לפני שלוש שנים וחזרה אליה שוב ושוב ו"אנשים רצו מאוד לבוא איתנו וזה מה שקרה, הייתי שם מעל ל-30 פעמים, יש לנו המון חברים טורקים שם. אני חושבת על האנשים העצובים שהשארנו מאחור, כל כך הרבה אנשים".



נעמה אמרה שלא חששה להגיע לטורקיה: "אם הייתי חוששת לנסוע לשם לא הייתי לוקחת לשם אנשים, אני אדם מאוד פחדן, הייתי בכל מקום בעולם, יש מקומות בהם הרגשתי פחות בטוחה כמו פריז ולונדון, העולם נהיה מקום לא בטוח". נעמה זוכרת היטב את הרגעים לפני הפיצוץ ואף ראתה את המחבל: "אני ראיתי את המחבל בעיניים, הוא הלך בינינו, הוא הלך מולי, הוא הסתכל עליי ואני הסתכלתי עליו, לא ידעתי שזה מחבל, אתה לא יכול לדעת שזה מחבל. חשבתי לעצמי 'למה האיש הזה הולך כל כך קרוב אלינו', אבל אתה יודע, לא כולם שומרים על מרחב מחייה אחד מהשני". היא הוסיפה כי "הוא הסתכל לי בעיניים, אני לא שוכחת את המבט שלו ואת הראש שלו שמתגלגל על הרצפה". כשנשאלה אם חשבה שהוא יעשה משהו ענתה שלא והוסיפה שהיא לא חושבת ששינה למחבל שהם ישראלים: "גם אם היינו קבוצה של גרמנים הוא היה מתפוצץ, הוא בא לפגוע בעולם כי זו המטרה שלו, לעשות את העולם מפחיד יותר ורע יותר".
 

"לפני העזרה שולפים את הפלאפון לצלם"


"אנחנו מוטלים על הרצפה, זכוכיות נופלות עלינו ואז אנחנו מסתכלים מסביב לראות מי מאיתנו ומהר מאוד הבנו מי מת", נזכרת נעמה. "אנשים צילמו אותנו ברגעים הכי קשים, שלפו פלאפון במקום מים ועזרה ראשונה, זו בושה בשבילנו כאנושות שלפני העזרה שולפים את הפלאפון לצלם. אנשים ראו אותי בכל הערוצים כי הייתי הכי פחות פצועה בפנים אז צילמו אותי והעבירו אותי בכל העולם, בכל קבוצות הווטסאפ וזו בושה גדולה שאנחנו לא מציעים מים או עזרה ראשונה או ליטוף ומוציאים את הפלאפון".



נעמה נשאלה אם יש לה רגשות אשם על שהביאה את הקבוצה למקום: "אני לא רציתי לעשות רע, הבאתי אותם למקום שאהבתי והייתי חושבת את אותן המחשבות אם הייתי מביאה אותם ללונדון, פריז או תאילנד. העולם הפך להיות עולם לא בטוח שמנוהל על ידי פושטקים, מסוממים שחושבים שמגיע להם לקחת חיים של אנשים חפים מפשע, מטורפים יש בכל מקום".



"בבום הזה הבנתי שהכל משתנה", אמרה נעמה, "עם זאת", הוסיפה: "חשוב לי שידעו שראיתי אדם אחד מכוער אבל ראיתי כל כך הרבה אנשים יפים שלא משו מהמיטה שלנו. אנשים מהקהילה היהודית ומהקונסוליה ומאיסטנבול שבאו לבקר, אנשים שביקשו מאיתנו סליחה על מה שקרה והם לא עשו לנו כלום".



נעמה אמרה כי היא לא חושבת שתחזור לאיסטנבול, אבל עוד קודם אמרה כי, "אני לא רואה את עצמי עוצמת את העיניים, אני רק רוצה שיהודית, ענבל ורותם ואבי של שמחה וניצה ורם וענת ופנינה שיהיו בסדר, שיזכו לחיים טובים, שהילדים של יוני וענבל יהיו בסדר, זה מה שאני רוצה עכשיו".



כזכור, בפיגוע שהתרחש ברחוב איסתקלל, שליד כיכר טקסים באיסטנבול, נרצחו שלושה ישראלים: שמחה דמרי ז"ל, אברהם גולדמן ז"ל, יונתן שור ז"ל ואיראני אחד. בנוסף לכך, בפיגוע נפצעו עשרות אנשים נוספים.