ניסיון חיסול: גבר בן 30, המוכר למשטרה מתחום הסמים, נורה למוות הערב (שני) בנתניה על ידי אופנוע חולף. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לצעיר שנפצע אנושות ופינו אותו לבית החולים "לניאדו" בעיר תוך כדי פעולות החייאה. בבית החולים נאלצו לקבוע את מותו של הצעיר. על פי החשד מדובר בחיסול על רקע פלילי של אחד חברי כנופיה מנתניה הנמצאת ביריבות עם משפחת ריקו שירזי, שבנו שי שירזי נורה למוות לפני כשבועיים. גורמים המעורים בפשיעה בנתניה מציינים הערב כי מדובר במי שחשוד לדבריהם במעורבות ישירה בחיסולו של שי שירזי. ישנם כאלה המזהים את יעד החיסול עם כנופיה מסוימת וישנם אחרים שטוענים בקנאות כי הוא פועל באופן עצמאי ללא שייכות לקבוצה כזו או אחרת.



זירת האירוע בנתניה

היורה ביצע ירי מדויק לעבר הצעיר ונמלט מהזירה. לאחר האירוע כוחות משטרה פתחו בסריקות אחריו, כשבכניסה וביציאה מהעיר הוצבו מחסומים בניסיון לאתר את היורה. גורמים במשטרה מציינים כי אירוע שכזה הנו ללא ספק ראשיתן של פעולות נקם כפי שהעריכו גורמים המעורים בחקירת שירזי.



הגבר נפצע בדרך דגניה בנתניה וסבל מפציעה חודרת בפלג גופו העליון. חובש רפואת חירום במד"א עודד גל שהגיע למקום סיפר: "על הכביש שכב גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם פציעה חודרת בפלג גופו העליון, מיד הכנסנו אותו לאמבולנס והתחלנו להעניק לו טיפול רפואי ובתוך דקות בודדות הוא פונה במצב אנוש לבית חולים תוך כדי פעולות החייאה". כאמור, לאחר הגעתו לבית החולים קבעו הרופאים את מותו. 




האירוע היום מתרחש כשבועיים לאחר חיסולו של שי שירזי שנורה למות מטווח קצר בצפון תל אביב. בעת שהעבריין וחברו עמדו עם רכבם ברמזור אדום, נצמד אליהם רכב אחר ומתוכו בוצע ירי לעברם.



היום הוארך בשנית מעצרו של אבי אבוטבול, החשוד במעורבות בחיסולו של שי שירזי. שופט בית משפט השלום בראשון לציון אביב שרון, האריך בשבעה ימים את מעצרו של אבוטבול הירוק. בהחלטתו כתב השופט שרון. "לעניין החשד הסביר, מעיון בחומרי החקירה שהונחו בפני היום וסומנו על ידי, לרבות עובדות שנמסרו על ידי עדים, אליהם התבקש החשוד להתייחס בהודעתו האחרונה, נמצאו אי אילו התאמות בין הדברים שנמסרו, באופן שיש בו כדי לחזק את החשד כנגד החשוד".



לדבריו, בדיקת הדברים והשוני בגרסאות מצריך פעולות חקירה שמרביתן לא יכולות להתקיים כשהחשוד מחוץ למעצר, נוכח החשש לשיבוש מהלכי חקירה וכן נוכח מסוכנותו הטבועה במי שחשוד בעבירה חמורה כרצח. יחד עם זאת מתח השופט ביקורת על המשטרה והיחידה החוקרת וציין כי מהמסמכים שהונחו בפניו הוא סימן את אותם מקומות שתומכים את דברי החשוד לפיו בעת הארכת מעצרו הקודמת נרשמו בהודעה המודפסת דברים לא מדויקים מאלו שמסר החשוד בעדותו.



שי וריקו שירזי. צילום: חן גלילי
שי וריקו שירזי. צילום: חן גלילי