משטרת מחוז תל אביב, בפיקודו של משה צ'יקו אדרי, משכה את בקשתה להוצאת צווי הרחקה מתל אביב נגד כמה פעילי ימין קיצוני, כחלק מהיערכות המשטרה למצעד הגאווה. זאת לאחר שפנתה המשטרה לבית המשפט, אך בדיון שנערך היום בבית המשפט, החליטה המשטרה כאמור לוותר על הבקשה. קודם לכן פורסם כי מספר פעילי ימין קיצוני קיבלו צווי הרחקה למשך שלושה ימים מהעיר תל אביב לקראת מצעד הגאווה שיתקיים בעיר ביום שישי הקרוב. 

זאת כשנה לאחר רציחתה של שירה בנקי במצעד דומה שהתקיים בירושלים - אז פיקד על המחוז אותו ניצב צ'יקו אדרי. הפעם נערכו במשטרה באיסוף מידע מודיעיני - וערכו פניות אל יעדים שנחשד כי בכוונתם לחבל באירוע, אך לשווא.

השופט עודד מאיר לא קיבל את עמדתה של המשטרה שלא הסכימה לחשוף את כמות השוטרים ומערך האבטחה שמתכנן מרחב ירקון וכן דחה את אופי הגשת הבקשות בצורה כוללנית למדי מבלי לפרט את רמת הסיכון והראיות שנאספו בגינו.

בימים האחרונים זימנה המשטרה שורה של פעילי ימין קיצוני, בנוסף לפעילים חרדים. הפעילים קיבלו זימון רשמי לחקירה וגילו כי המטרה היא לגרום להם לחתום על צו הרחקה מתחומי העיר תל אביב למשך שלושה ימים, במהלך סוף השבוע של מצעד הגאווה.
 
בין היתר נדרשו קבוצות חרדים לחתום על התחייבות שלא יגיעו למצעד ולא יחבלו בקיומו. קבוצות חרדים, בהם נטורי קרתא סירבו - והמשטרה עתרה לבית המשפט וביקשה להוציא צווי הרחקה מבלי שתציג מידע מודיעיני קונקרטי על סיכונים או כוונות. בית המשפט ביקש מהמשטרה לוותר על בקשתה.

כזכור, לפני כשנה נרצחה הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה שהתקיים בירושלים, לאחר שהרוצח, ישי שליסל השתחרר מהכלא רק שלושה שבועות לפני המעשה, אחרי שריצה עונש מאסר על מקרה דומה בו דקר שלושה בני אדם במצעד הגאווה שנערך בירושלים ב-2005.

הרוצח עבר אז בין הצועדים ונעץ את הסכין בגבם בחוזקה עד שבשלב מסוים רץ לעברו שוטר שהפילו אל הכביש ועצר את מסע הזוועה. יומיים לאחר האירוע נפטרה בנקי בבית החולים. שליסל פצע שישה אנשים נוספים באירוע, והוא הואשם גם בניסיון רצח שלהם. 

שליסל הורשע ברצח שירה בנקי בת ה-15, אותה דקר למוות, כמו גם בשישה ניסיונות רצח ובפציעה בנסיבות מחמירות. "הוכח מעבר לספק סביר שהנאשם גרם להרג שירה בנקי בכוונת תחילה", אמרו השופטים בהכרעת הדין.