מנשה רז (47) הוא אחד מתוך שלושת ההרוגים בתאונה הטרגית
רכב התנגש במסעדה בתל אביב
שאירעה אמש במסעדת "פוראמה" ברחוב בן יהודה  בתל אביב. רז היה בדרכו עם משפחתו למסעדה כאשר נהג רכב לקה בליבו תוך כדי נהיגה, איבד שליטה על רכבו ודרס עוברי אורח. מכוניתו עלתה על המדרכה, פגעה בהולכי הרגל במקום והמשיכה במהירות עד פתח המסעדה עצמה. רז הגיע עם אשתו ושלושת ילדיהם ליום כייף מאשדוד לתל אביב. בשעות הערב, חלק מבני המשפחה נסעו לחנות את רכביהם והשאר חיכו מחוץ למסעדה. בתיעוד מצלמות האבטחה במקום ניתן לראות את הרכב אשר דוהר בעוצמה לעבר היושבים במסעדה תוך שהוא פוגע גם בהולכי הרגל על המדרכה, ביניהם רז. 
תיעוד התאונה


פרט לרז, הנהג עצמו - בן 41 מרעננה, ואדם נוסף נהרגו ושישה נוספים נפצעו בתאונה הקטלנית. כזכור, אמש, בשעה 20:51 התקבל דיווח על תאונה עם נפגעים, לאחר שרכב עלה על מדרכה סמוך לפינת הרחובות בן יהודה־נס ציונה, לא הרחק מהמתחם שבו פעל במשך עשרות שנים קולנוע מוגרבי. למקום הוחשו כוחות גדולים של מד”א, משטרה וכבאות והצלה.

זירת התאונה, אמש. צילום: אבשלום ששוני)


"חשבנו שזה פיגוע"


כאמור, הנהג איבד שליטה על רכבו מסוג אאודי A3 לאחר שככל הנראה לקה באירוע לבבי. מעדויות עולה שהרכב עלה על אי תנועה בפינת הרחובות בן יהודה־אידלסון, שבר עמוד עם תמרור והמשיך עשרות מטרים בנסיעה ללא שליטה, תוך שהוא עולה על המדרכה עד לחזית מסעדת “פוראמה”. הרכב פגע בוויטרינה במסעדה בעת שהיו בתוכה סועדים, אך לא נכנס לתוכה.

מרבית הנפגעים היו עוברים ושבים ברחוב. צוותי מד”א פינו את הפצועים לבית החולים וולפסון בחולון ואיכילוב בתל אביב. המראות בזירת התאונה היו קשים. פצועים שכבו וזעקו לעזרה, כיסאות ושולחנות בתוך המסעדה היו הפוכים. "הייתי לא רחוק משם. הנהג נכנס בתוך אי התנועה והמשיך בנסיעה ואז עלה על המדרכה ונכנס במסעדה", סיפר ליאור. "שמעתי ‘בום’ חזק וזעקות של אנשים. הייתה בהלה גדולה ובהתחלה חשבתי שזה פיגוע דריסה".


זירת התאונה. צילום: אבשלום ששוני

 


"לקוח הציל עובדת בשנייה האחרונה"



וונג אלן, הבעלים של המסעדה אירע האסון הכבד, סיפר הבוקר למעריב אונליין: "אנחנו בשוק, שומעים על פיגועים וגם ככה המצב לא יציב ועכשיו זה קרה". עוד סיפר הבעלים כי מה שמנע אסון כבד הרבה יותר היה העמוד התומך שרוחבו כ-30 ס"מ, הממוקם בחזית המסעדה: "הרכב חבט בעוצמה בעמוד התומך ורק אז הוא נבלם. אם הרכב היה עוד כמה סנטימטרים ליד העמוד, הוא היה נכנס בעוצמה למטבח של המסעדה שהיו בו באותו הזמן ארבעה עובדים", סיפר אלן. 

לדברי אלן, פרט לעובדים היו במטבח בלוני גז ושמן. "זה יכול היה להיגמר באסון כבד, אמר אלן והוסיף: "עובדת במסעדה היתה בדיוק בחוץ כשהיו שם שולחנות וכיסאות. לקוח משך אותה בשנייה האחרונה והציל את חייה. היה עוד לקוח שנפגע ושנייה לפני כן היא דיברה איתו. בנס לא נגרם נזק גדול יותר, הבהיר אלן שסיפר כי לעמוד התומך נגרם נזק וגם למסעדה נגרמו נזקים. "רק לאחרונה שיפצנו את המקום וקרה האסון הזה, הלב שלי עם הפצועים והמשפחות".

עוד מספר אלן כי חלק מהעובדים שראו את הרכב עולה על המדרכה היו בהלם ואחת מהעובדות אף לקתה בחרדה ופונתה מבית החולים, אז שוחררה לאחר מספר שעות. "רואים דברים כאלה בטלוויזיה, מי האמין שזה יהיה אצלנו", אמר בעל המקום.