פרשה 1131 הנחקרת על ידי היאחב"ל, מיישרת קו לקראת הגשת כתבי אישום מחד ושחרור חשודים נגדם לא נאספו ראיות מספיקות מאידך או לחלופין, חשודים שהמשטרה מיצתה את החקירה ואין יותר חשש שישבשו אותה ולכן הם משוחררים עד להגשת כתבי אישום. יש לציין שבדיון שהתקיים בבית המשפט העליון היום (רביעי), בעניינו של מוטי חסין, החליט בית המשפט לאור ההתפתחות בפרשת 1131 להאריך את מעצרו של חסין ב-45 יום וזאת אחרי שהוא כבר שוחרר לפני מספר חודשים בבית המשפט המחוזי.



היום הגיעו לדיון נוסף בבית משפט השלום בראשון לציון, אצל השופט מנחם מזרחי, שמונה חשודים כשברוב הדיונים הגיעו הצדדים להסכמות על הארכת המעצר. במקרה אחד לא הובא החשוד יניב חולי תושב בת ים, החשוד במעורבות ברצח של אבי דוד לבית המשפט כלל, במקרה אחר הגיעו הצדדים להבנות על שחרורו בתנאים מגבילים של דניאל גאון, תושב חולון החשוד ברצח מור אלגרבלי וניסיון רצח משה קדוש ואילו במקרה של אבי ניסני, תושב בת ים החשוד בהיזק לרכוש בחומר נפיץ, הצתה, סחיטה באיומים ועוד – הוגשה הצהרת תובע. מעצרו הוארך עד 15 באוגוסט לשם הגשת כתב אישום.



מוטי חסין. צילום: מוטי קמחי,פלאש 90
מוטי חסין. צילום: מוטי קמחי,פלאש 90



לגבי שאר החשודים, בית המשפט החליט כי מעצרו של דוד עז'מי, תושב חולון החשוד ברצח מור אלגרבלי וניסיון רצח משה קדוש, יוארך בפעם החמישית עד ה-15 באוגוסט. מעצרו של שמואל בן דוד, תושב חולון, החשוד ברצח מור אלגרבלי וניסיון רצח משה קדוש הוארך בפעם החמישית עד 15 באוגוסט. אורן ומשה בן דוד, שניהם תושבי חולון, מעצרם הוארך עד ליום ה-15 בחודש כחשודים ברצח של מור אלגרבלי וניסיון לרצח של משה קורש. משה (צ'יקו) דהן, תושב אשקלון החשוד בקשירת קשר לביצוע פשע, שוחרר בתנאים מגבילים תוך עיכוב ביצוע ל-24 שעות. משטרת ישראל הודיעה על הגשת ערר בנדון.



כזכור, בשבוע שעבר הותר לפרסום כי המשטרה חוקרת גם חשדות למעורבות ברצח, במספר ניסיונות רצח ועבירות אלימות אחרות. הרצח שנחקר הוא של אבי דוד, באוקטובר 2011 בבת ים. בעניינו מתנהל הליך משפטי ערעור המדינה בבית המשפט העליון וכעת נחקרת מעורבותם של חשודים נוספים. כמו כן, נחקרים מספר ניסיונות רצח/קשירת קשר לפגיעה באחרים במהלך שנת 2012 וכן ניסיון רצח באמצעות מכונית ממולכדת שנתפסה על ידי המשטרה במהלך 2015, בעניינה הורשע אדם וכעת נחקרת מעורבותם של חשודים נוספים.



עוד נמסר מהמשטרה, כי נחקרים גם זריקת רימון לבית בראשון לציון, גניבת נשק צה״לי מחייל ברכב בבת ים בדצמבר 2014, אחזקת אמל״ח שתפסה המשטרה בגן ילדים בתל אביב בגינה הורשע אדם וכעת נחקרת מעורבותם של חשודים נוספים וסחיטה באיומים והצתה של דוכנים בשוק הכרמל בתל אביב במהלך 2015.