אלדד דוד, מהיישוב רבבה ליד אריאל, העלה היום (שלישי) פוסט בפייסבוק ובו הביע דאגה מכך שכשטייל בקניון האדום באילת, הוא פגש בדרך ילדי כיתות א', במסלול שלדעתו לא מתאים לגיל זה. בשל התאונה הקשה שארעה ביום שישי בנחל צאלים בה נהרגו ד"ר עמרי ניר ז"לובנו עילי ז"ל בעת שנפלו ממצוק, דבריו של דוד התקבלו בזעזוע ופחד ורבים שיתפו את הפוסט והגיבו לו. דוד סיפר ל"מעריב" כי הוא עושה באזור מילואים ומכיוון שהיו לו ולחבריו מספר שעות פנויות הם החליטו לטייל. כשפגשו את הילדים הם שאלו אותם באיזו כיתה הם ונחרדו לגלות שהם בכיתה א'.



"אנחנו בעצמנו היינו קצת בהלם מהסיטואציה כי יש שם איזשהו תוואי, קצר אומנם, אבל שלא נראה שהוא מתאים לילדים בכיתה א'. יש שם מעבר שצריך להחזיק במוטות וממה שאני הבנתי ומהתגובות שראיתי על הפוסט, המסלול לא מתאים לכיתה א' פורמלית. מישהו שעוסק בהדרכת טיולים אמר לי שהמסלול מתאים לכיתה ה' במסלול הקצר שלו ולכיתה ט' במסלול הארוך".



הפוסט של אלדד דוד:





"מה שמשך את תשומת לבנו", הוסיף דוד, "זה שהיו שם כמה ילדים שפחדו, זה טבעי שיש ילדים שמפחדים אבל כשראינו את התוואי שהילדים צריכים לעבור אז התעכבנו שם ועזרנו להם למרות שהיו שם עוד איזה שני אנשים, אני לא יודע אם הם אנשי אבטחה או מרשות הטבע והגנים שהיה נראה שהתפקיד שלהם זה להעביר את הילדים. אבל עדיין, הסיטואציה הייתה לא נעימה".



דוד הוסיף כי בתור אבא לילדות בכיתה ב' הוא חשש לילדים: "כשאנחנו עשינו את התוואי הזה, היה נראה לנו מוזר שלילדים בכיתה א' נתנו לעשות אותו. כשרואים את התוואי משהו לא מסתדר בהיגיון הפנימי. יכול להיות שאני סתם היסטרי ויכול להיות שלא".



ילדי כיתה א' בטיול. צילום: אלדד דוד
ילדי כיתה א' בטיול. צילום: אלדד דוד



"המסלול מתאים לכל המשפחה"



מבדיקה באתרי האינטרנט השונים התגלה כי אכן המסלול מוגדר למשפחות. באתר "רשות הטבע והגנים" כתוב שהוא מתאים לכל המשפחה והוא בדרגת קושי קלה. באתר "למטייל" רשומים אותם הדברים - דרגת קושי קלה ומותאם למשפחות ומתארים את הירידה לקניון, איפה שדוד פגש את הילדים כפשוטה: "הירידה לקניון היא בעזרת ידיות ומעקות (הירידה פשוטה מאוד) והוא נהייה צר ככל שמתקדמים. הקניון מתחתר לאורך כ-200 מטר בלבד, במהלכם עוברים שלושה מפלים עם יתדות הקבועים בסלע".



ממשרד החינוך מסרו: "מדובר בתלמידים מבית ספר באילת שטיילו במסלול המאושר לילדים בגיל זה. עוד נמסר כי במקום יש שני מסלולים וכי חלקו הראשון מותאם לטיולי משפחות ללא הגבלת גיל וחלקו השני מיועד לילדים בוגרים יותר, אך בית הספר עשה רק את החלק הראשון המיועד למשפחות".