לאחר ששביתת האזהרה של הסתדרות המורים קוצרה הבוקר בשעתיים בהחלטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, נעמה ששון, מחנכת כיתה ב' בבית ספר יסודי בעיר, מרגישה שהיא לא יכולה להמשיך במצב הנוכחי. על כן, ששון מתכננת היום (שלישי) למחות לבדה בשעה 16:30 מול בניין משרד החינוך שבעירה.



"אני מרגישה שההתהפכות של ההורים עלינו היא בלתי נסבלת, היא כואבת לי פיזית. מצד אחד מאוד חשוב לי שיבינו שהגענו למשבר שלא ניתן להכיל אותו יותר ומצד שני אני עושה עבודה שאני אוהבת ורוצה להמשיך לעשות", סיפרה ששון ל"מעריב-אונליין" והוסיפה בכאב שבשל המצב היא שוקלת לעזוב את המקצוע: "לא היום או מחר, אבל בתור מי שעשתה תואר ראשון ותואר שני בחינוך, אני מאמינה בחינוך כשינוי חברתי ואני לא רואה את עצמי נשארת בתחום בשנים הקרובות אלא אם יחול שינוי רציני. אני אפילו לא מדברת על גודל השכר, אלא על החרדה לקראת כל תלוש שגומרת אותי שלא מאפשרת לי לעבוד".





ששון מדגישה כי המחאה הצליחה להגיע לכלל הציבור השנה אך מדובר על בעיות הקיימות לאורך שנים: "לפני שנתיים קיבלתי משכורת עם נטו שלילי של 2,000 שקלים. בשורת הנטו היה לי באדום מינוס 2,000 שקלים. אחרי שקיבלתי את הנטו השלילי ביקשתי שיכניסו לי כסף כי נשארתי בלי כלום וקיבלתי מקדמה של 4,000 שקלים. הבטיחו לי שיורידו לי את זה בפריסה אבל חודש אחרי גם הורידו לי את ה-2,000 שקלים וגם את כל ה-4,000 שקלים כך שעוד פעם נשארתי בלי כלום. חייתי בלי כסף במשך חודשיים והתבססתי על ההורים שלי שלשמחתי יכלו לעזור לי".

"טעויות לאורך כל השנה"

"לאורך השנה יש טעויות, התחלתי את השנה הזו בלי לקבל תשלומי נסיעות, אולי זה נשמע פעוט אבל כשהשכר נמוך זה מאוד משמעותי", ששון מדגישה. "אני מחנכת כיתה ורכזת חברתית, יש מקרים של מורים שעובדים משרה חלקית ואז מציגים תלוש נמוך וזה לא המצב אצלי. אצלי זה ברמה של חרדה קיומית וזה נורא עצוב כי התפקיד שלי בסוף הוא לעמוד מול כיתה ולהיות נוכחת ברגע עם הכיתה ולא לחשוב על חשבון הבנק שלי. זה לא צריך להיות מה שמעסיק אותי. לילדים מגיע שהמורים שלהם לא יהיו מפוחדים, שיהיה להם ביטחון כלכלי, זה הכי בסיסי שיש. התלמידים שלי חשובים לי, אני שם בשבילם".

כזכור, אתמול הסתדרות המורים הודיעה שתפתח החל מהיום בשביתת אזהרה בה הלימודים יחלו בשעה 11:00, אך לאחר שהוגש צו מניעה על ידי משרדי החינוך, האוצר ופורום ועד ההורים היישוביים, השופטת אירית הרמל מבית הדין האזורי לעבודה, קיבלה את הצו והלימודים החלו בסוף בשעה 9:00.