בית הדין הצבאי בבסיס הקריה שבתל אביב הרשיע פה אחד, בהרכב של שלושה שופטים, את אלאור אזריה בהריגה. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס להרשעה במהלך ביקורו בתעשייה הביטחונית, שם שהה לאורך שעות הבוקר: "לגבי פסק הדין, כפי ששמענו אותו, זה פסק דין קשה. הדבר הראשון שהייתי מבקש מכולנו, גם אלו שאוהבים אותו יותר, וכמונו, שאוהבים פחות את פסק הדין, כולנו מחויבים לכבד את ההכרעה המשפטית", אמר, "כולנו נשמור על איפוק".
"מה שחשוב הוא שמערכת הביטחון תסייע לחייל ולמשפחתו במה שאפשר לבוא ולהקל עליו", ליברמן הוסיף, "אני קורא לאנשי ציבור להפסיק להשתלח ברמטכ"ל ובאנשי צבא, מה ששמעתי בזמן האחרון הוא פסול מהיסוד. הרמטכ"ל הוא מפקד הצבא, הוא עושה ימים כלילות, שבעה ימים בשבוע, מחויב למדינת ישראל. הוא עושה לא מעט". שר הביטחון הסביר כי "המשפט הסתיים, יש הכרעה, ואנחנו כולנו מחויבים לקבל אותה". שר הביטחון סיכם את דבריו ואמר: "צה"ל חייב לצאת מזה מחוזק, אסור שהוויכוח הפנימי-פוליטי ייכנס לתוכו". ליברמן לא הסכים לענות לשאלות העיתונאים.
עורכי דינו של החייל כבר הודיעו כי יערערו על ההחלטה להרשיעו. ראש הרכב השופטים אל"מ מיה הלר ציינה עם ההודעה על הכרעתם כי "אין לנו אלא לקבוע כי ישנה עבירת הריגה מעל לכל ספק". השופטים התייחסו לתפקידו של אזריה, שהיה חובש בשטח, וציינו כי "נוכח מעמדו כדרג צבאי רפואי מעשיו של הנאשם הינם התנהגות שאינה הולמת ואנו מרשיעים אותו גם בעבירה זו". 

מקורביו קיבלו בתדהמה את הכרעת הדין. שרון גל, שנעלם במהלך התקופה האחרונה, אבל הגיע לדיון. גל, שהפך ליועץ התקשורת של אזריה, אמר בסיום הדיון: "למרבה הצער, בית הדין בהכרעה חד צדדית בצורה מזעזעת, בחר את גרסת 'בצלם' על פני גרסת לוחם מצטיין בצה"ל, לא נתן שום משקל לשלום טענה שהועלתה בצורה מסודרת, כאילו בית המשפט מנותק לחלוטין שמדובר בזירת פיגוע, ובמחבל רוצח. בית הדין הרים את הסכין מהריצפה ותקע אותו בגבו של לוחם בצה"ל ושל כל הלוחמים. בוודאות יוגש ערעור, ההכרעה המעוותת הזאת תתוקן, אלאור אזריה יזוכה. אני אהיה שם עד שהוא יזוכה".