מחלקת מהמשמעת במשטרת ישראל קיימה בשבוע שעבר שימוע לתת ניצב גיא ניר, לשעבר ראש חטיבת המודיעין במשטרה, שהודח בשנה שעברה מתפקידו. השימוע נערך לניר צורך שמיעת טענותיו בטרם קבלת החלטה בדבר הגשת כתב אישום משמעתי על ידי המחלקה לחקירות שוטרים, נגדו ונגד הקצינה צ' (שוויתרה על זכותה לשימוע-א"ח) ששירתה גם היא בחטיבת המודיעין, ואתמול הגישה תביעת דיבה נגד מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, משום שכינה אותה "עבריינית".



לאחר שמיעת הטענות שהועלו על ידי תנ"צ ניר ובא כוחו ובחינתן, הוחלט כי כתב האישום יוגש לבית הדין למשמעת בכפוף לכל זכות העומדת לתנ"צ ניר.


נגד שני הקצינים הוחלט להגיש כתבי אישום לבית הדין למשמעת של המשטרה ובכפוף לכל זכות שעומדת להם. תנ"צ ניר הודח מתפקידו בעקבות דוח ביקורת שנכתב בעניינו, שבגינו הוצא לחופשה כפויה.



בין תנ"צ ניר למפקדו הישיר דאז, מפקד להב 433, ניצב רוני ריטמן, ישנה יריבות. כחלק מהפרשה ביניהם טען ריטמן כי התלונה של צ' נגדו, בגין הטרדה מינית, מקורה ב"קונספירציה איומה של אנשים בחטיבת המודיעין שמתנהלת בעניינם בדיקה. קנוניה מופרעת של אנשים לא נורמליים שמאחוריה עומד תת ניצב מבריק".  



על טענותיה של המתלוננת נגדו במסגרת אותה פרשה, התייחס ניצב ריטמן על פי מסמך עדותו במח"ש: "מעולם לא חציתי קווים, לא איבדתי עשתונות, מעולם לא קרה שרציתי לנשק מישהי ולא הייתה מעוניינת. אני יודע להבחין, נשיקות ידידותיות של חברים על הלחי. לא יכול להיות שיצרתי מגע פיזי עם שוטרת שלא הייתה מעוניינת בכך. יש פה אירוע מטורף, עלילת דם".