הלילה האחרון של אלאור אזריה מוחץ לכלא לא התקיים באווירת נכאים, אלא במסיבה לכבוד אמו. על פי דובר המשפחה, רן כרמי בוזגלו, ארגנו הערב (שלישי) בני המשפחה מסיבת הפתעה לאם המשפחה, אושרה אזריה, לכבוד יום הולדתה. "המעמד הפך למפגן של ניצחון הרוח על הרוע", אמר בוזגלו שנכח באירוע, והוסיף כי הוא "חש התרוממות הרוח נוכח המראות המרגשים. משפחה מאוחדת, המגלמת בעיני את ארץ ישראל במיטבה. האתגר שלי הוא להפוך את המעמד המורכב מחר לרגע של נצחון וכך יהיה. אני מבטיח שכל אלה שייחלו לראות את הלוחם מאחורי סורג ובריח, ישפילו עיניים. עם ישראל אוהב את אלאור וגאה בו".


חגיגת יום הולדת לאמא של אלאור אזריה בבית המשפחה

חגיגת יום הולדת לאמא של אלאור אזריה

כזכור, רק הערב הכריע בית המשפט שלא לקבל את בקשת ההגנה ואזריה לדחות את ביצוע עונשו, 18 חודשי מאסר, ואזריה יתייצב מחר בבוקר בכלא ארבע לריצוי עונשו. נשיא בית הדין, האלוף דורון פיילס, אמר כי כבר "חמישה חודשים מאז גזר הדין נדחה העונש, לא מצאתי לנכון לעכב עוד".


חגיגות יום הולדת לאמא של אלאור אזריה בבית המשפחה

"עונש המאסר הוטל על המבקש (אזריה) לפני למעלה מחמישה חודשים וביצועו עוכב עד עתה. מושכלות יסוד הן כי עונש מאסר שהוטל על אדם ירוצה מיד לאחר גזר הדין", ציין פיילס בהחלטתו – "בנסיבות האמורות, לא מצאתי לדחות פעם נוספת את מועד ריצוי עונש המאסר". פיילס כתב עוד בהחלטתו, כי "המבקש (אזריה-מ"כ) לא העלה בבקשתו כעת טעמים מיוחדים אחרים המצדיקים דחייה נוספת של ריצוי עונשו, פרט לכך שהגיש בקשת הקלה בעונש. בית המשפט העליון שב וקבע בהקשר דומה, כי כלל הוא, כי הגשת בקשת חנינה לנשיא לא תהווה שיקול לעיכוב ביצוע עונשו של נידון. דחייה נוספת של ביצוע העונש תינתן רק במקרים חריגים ונדירים ובזהירות יתרה".