שבועיים וחצי אחרי הפיגוע בהר אדר, בו נרצחו שלושה ישראלים, תושבי היישוב מתנגדים לפתיחה מחודשת של השער בו אירע הפיגוע ומסרבים לאפשר כניסה מחודשת של פלסטינים לאזור. אלוף משנה במיל' חיים מנדל שקד, חבר מועצת היישוב, התייחס הבוקר (שני) בתוכניתם של ספי עובדיה, דרור רפאל ולאה גולדין ב-103FM לכוונה לפתוח את השער בו אירע הפיגוע: "להר אדר יש שער כניסה קדמי ואחורי. השער האחורי מופנה לכיוון השטחים ויהודה ושומרון, הוא אפשר כניסה לפלסטינים עד שנסגר בעקבות הפיגוע".





מנדל שקד הוסיף כי "כעת נערכים לפתוח אותו מחדש אך ישנם אזרחים מודאגים מפתיחתו המחודשת ודורשים להשאירו סגור ובמקום זאת לאפשר כניסה דרך מחסום קלנדיה. מאז הפיגוע לא חזרו פועלים לאזור מלבד חברי המועצה. בעבר היו למעלה מ-250 אישורי כניסה ובממוצע נכנסו דרך השער 150 איש".



כשנשאל האם הפיגוע פגע קשות בפרנסה בכפרים מסביב ליישוב השיב: "זו טיפה בים, זה פגע באותן 250 משפחות מתוך 20 אלף תושבים בכפרים, ברור שיש לכך השפעה אך לא כמו זו שמציירים".



לדבריו, "כשמאבדים את תחושת הביטחון באזור אז התושבים קמים. מה שמטריד אותנו בעיקר היא העובדה שלא התכנסה ועדת ביטחון בעקבות הפיגוע והיה פה כשל גדול יותר ממה שהיה בשער עצמו, הייתה השאננות. מנסים לצייר שהכל בסדר, אבל אם הכל היה בסדר אז מה שהיה זה מה שיהיה עד הפיגוע הבא. יש להסיק מסקנות ולבדוק את המאבטחים, את הנהלים, את כיתת הכוננות שלא הוקפצה ועוד".



בפיגוע שאירע ב-26 בספטמבר נרצחו לוחם מג"ב סולומון גברייה, בן 20 מבאר יעקב והמאבטחים יוסף עותמאן מאבו גוש ואור אריש, תושב הר אדר, שניהם בני 25. המחבל, תושב כפר סוריכ, הגיע במסגרת כניסה של פועלים לשער האחורי של היישוב הר אדר, החשיד כוח משולב של לוחמי מג"ב ומאבטחים שהיה בעמדת הבידוק. ברגע שהתקרבו לעברו הוא שלף נשק מתוך הז'קט שלו ופתח בירי לעבר הנוכחים.



עריכה: איתמר זיגלמן