על רקע המאבק על שכר המורים, ארגון המורים הודיע היום (שלישי) כי מחר יושבתו הלימודים בחינוך העל יסודי בכל החטיבות העליונות. הלימודים לא יתקיימו בערים: אעבלין, בועיינה נוג'ידאת, דייר חנא, הודיות, הרדוף, טבריה, יקנעם עילית, כאבול, כאוכב אבו אל היג'א, כרמיאל, מג'אר, מעיליא, מעלות תרשיחא, סח'נין, סלמה, עיילבון, עצמון שגב, עראבה, רביד ושעב. בעקבות ההודעה, כ-3500 מורים וכ-10 אלף תלמידים מ-80 מוסדות חינוך ייאלצו להישאר בביתם. 



מהארגון נמסר כי "אנו שומרים לעצמו את הזכות לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו ובכל היקף שיידרש. בהתאם להתפתחות המו"מ נחליט על הצעדים הבאים". 



עולים שלב במאבק על השכר


צעד זה הוא שלב נוסף במאבק המורים על הסכם השכר. גם היום הושבתו הלימודים במספר רחב של יישובים בצפון הארץ. כ-9,100 מורים לא הגיעו היום למוסדות החינוכיים. כמו כן, אתמול הושבתו הלימודים ב-82 תיכונים בהרצליה, רעננה, כפר סבא ונתניה.



בשבוע שעבר השבית הארגון את הלימודים ברשתות תיכונים שונות, כשבכל יום הודיע היכן תתקיים השביתה למחרת. לקראת סוף השבוע שעבר החריף הארגון את הצעדים והורה למורים לא לבדוק מבחנים, לא לתת או להקליד ציונים מכל סוג, ולא להעבירם להנהלת בתי הספר, למעסיקים ולמשרד החינוך. כמו כן, הורה הארגון לסיים את כל מטלות המורה עד לשעה 15:30 בכל יום, ולא לקיים ישיבות מורים, אסיפות הורים ומועצות פדגוגיות אחרי שעה זו. 



צילום ארכיון: אלוני מור