שר השיכון והבינוי, המשמש גם כחבר קבינט וכיהן בעבר בתפקיד אלוף פיקוד דרום, דיבר הערב (שבת) בתכנית "המטה המרכזי" של אילה חסון בערוץ 14 והתייחס להסלמה בדרום ולחקירות ראש הממשלה. כשנשאל על תגבור הכוחות של צה"ל בדרום ופריסת סוללות כיפת ברזל, אמר כי "ההוראות שנתנו לצה"ל כקבינט הן שאף אחד לא עובר את הגדר, ולעשות את זה במינימום הכוח האפשרי, כלומר, מינימום נפגעים. כאשר אתה מביא יותר כוח, אתה נדרש להפעיל פחות עוצמה, ואתה מצליח לבלום דברים"



לדבריו, "מי שיש לו עוצמה לא נדרש להפעיל אותה. כאשר יש לך פחות עוצמה, אתה נדרש לעשות את זה. הדוגמה הבולטת ביותר זה החמאס - הוא האויב החלש ביותר שלנו, אבל הכי אגרסיבי. הוא כל הזמן קופץ, בועט, צועק, אבל למעשה נכנס לפינה מאוד גדולה. המנהרות סגורות, הסכנה מהאוויר (הרקטות) הולכת ונבלמת בצורה טובה, הים סגור".



כל המצוקה הזאת חונקת אותו צבאית, אבל גם כלכלית התושבים במצב קשה.
"צריך לזכור שמכל המיליארדים שזרמו לרצועה לא נבנתה אוניברסיטה אחת, לא חממה, לא בית ספר. רק מנהרות, רקטות, ונסיעות של אנשי החמאס במטוסים פרטיים. אז קודם כל נזכור על מי האחריות. דבר שני, לנו יש אינטרס ברור שהמצב ההומניטארי והכלכלי ברצועה יהיה טוב יותר, זה אינטרס ביטחוני-ישראלי, ואנחנו מתעסקים עם זה אבל יחד עם זה צריך שהצד השני יתנהל".



האלוף במיל' יצחק בריק. "כשמעבירים עליך ביקורת, הדבר החשוב ביותר הוא להפנים אותה ולתקן". צילום: פלאש 90



לאחר מכן, נשאל על חקירות נתניהו ועל האפשרות שיתמוך בחוק שיאסור על חקירת ראש ממשלה מכהן, ואמר כי "אני חושב שכאשר לא מדובר על עבירות חמורות בסגנון רצח או שוד, או דברים חמורים, יש ערך גדול ליציבות כנגד מיצוי מהיר של הדברים. הקריטריון של העניין הזה, טוהר מידות, נקבע רק בדיעבד. אני חושב שרצוי מאוד לאפשר לראש הממשלה לשבת על כיסאו ולעסוק בענייני המדינה לטובת המדינה".



לדבריו, "אני לא מתרשם שהחקירות משפיעות. אני חושב שהן גוזלות זמן, זו הבעיה. כאשר חלילה קורה איזשהו אירוע והדברים מובהקים אז החקירה נגמרת מהר. כשזה לוקח שנים, זה אומר שאנחנו נמצאים בסיטואציה לא בהירה, ובמצב כזה לא צריך להיכנס לזה"



באשר לוויכוחים החוזרים ונשנים בין ליברמן לבנט בתקשורת, אמר כי "כאשר מדובר בביטחון ישראל, הפוליטיקה צריכה להישאר בחוץ. אסור שחייל, קצין או מפקד ייצאו למשימה כשהם חושבים שעושים פוליטיקה על גבם. הדבר הזה הוא מסוכן. זה המכנה המשותף הרחב ביותר של הציבור בישראל וזה תמיד נשמר ככה".



על הביקורת של האלוף במיל' יצחק בריק, שטען כי צה"ל אינו מוכן למלחמה, אמר כי "כשמעבירים עליך ביקורת, הדבר החשוב ביותר הוא לקח אותה, להפנים אותה, לתקן מה שצריך ולהשתפר. זה כוחו של צהל ואנחנו יודעים להפיק לקחים. לכן, בהקשר הזה, אם יש לו מה לומר, חשוב מאוד שנסתכל על הדברים נפנים אותם ונראה מה משפרים. אנו רואים שיפור מתמיד במוכנות הצבא בשנים האחרונות. אלו הן עובדות, בניגוד למשל לתקופת צוק איתן, שבה ראית 31 מנהרות חוצות את הגדר".