הפרת הנחיות חמורה: מאות צעירים התקהלו בשוק הפשפשים ביפו במסיבות פורים

מאות צעירים התקהלו היום באזור שוק הפשפשים ביפו, במסיבה לכבוד חג הפורים, זאת בניגוד להנחיות הקורונה. במשטרה יודעים על ההתקהלות האסורה, וקונסים עוברי אורח ובעלי עסקים. מהמשטרה נמסר כי אמנם לא קיים איסור על שיטוט ברחובות, אך כן מדובר בהתקהלות מסוכנת שעלולה לפגוע בבריאות הציבור.

גורם במשטרה מסר ל"מעריב": "אין עצורים, ומותר להסתובב ברחוב וגם לקנות טייק אוואי. ללא ספק יש בהתקהלויות המתועדות סיכון, אבל יש בעיה לאכוף. התקנות שהשיתה הממשלה הן כמו 'גבינה שוויצרית' עם החורים שיש בהן". 

לכתבה המלאה

שוק הפשפשים, יפו (צילום: הדר זיידמן)
שוק הפשפשים, יפו (צילום: הדר זיידמן)

גורמים בארץ מעריכים: איראן עומדת מאחורי פיצוץ הספינה הישראלית

איתות לישראל: בישראל מעריכים היום כי איראן היא זו שעומדת מאחורי פיצוץ הספינה בבעלותו של איש העסקים רמי אונגר במפרץ עומאן אמש. נטען כי הפיצוץ בוצע באופן מכוון כאיתות גם לישראל, תוך ידיעה שהאונייה נמצאת תחת בעלות ישראלית.

כמו במקרים אחרים בהם פגעה איראן באוניות משא אחרות, גם במקרה הזה מעריכים בישראל כי מי שפגע באוניה תיכנן זאת כך שלא יהיו נפגעים כתוצאה מהפגיעה. ככל הידוע הפיצוץ והפגיעה בספינה התרחשו מעל קו המים ולא בירכי הספינה, מתחת לקו המים, כך שהחורים שנפערו הם כתוצאה מירי טיל או פיצוץ של מוקשים שהוצמדו לדופן הספינה.

לכתבה המלאה

מוחמד בן סלמן (צילום: gettyimages)
מוחמד בן סלמן (צילום: gettyimages)

מסקנות דו"ח אמריקני: יורש העצר הסעודי הורה על חיסול העיתונאי חשוקג'י

דו"ח המודיעין האמריקני על רצח העיתונאי הסעודי ג׳מאל אחמד חשוקג'י שפורסם אמש קובע כי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן אישר וככל הנראה הורה על המבצע לחטיפתו וחיסולו באיסטנבול ב-2018. חשוקג'י, תושב ארה"ב שכתב טורי דעה ל"וושינגטון פוסט" ומתח ביקורת על מדיניות נסיך הכתר, נהרג ובותר על ידי צוות פעילים המקושר לנסיך הכתר בקונסוליית הממלכה באיסטנבול. ריאד הכחישה כל מעורבות.

"אנו מעריכים כי נסיך הכתר של סעודיה מוחמד בן סלמאן אישר את מבצע באיסטנבול כדי ללכוד או להרוג את העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י", נמסר. עוד הוסיפו: "אנו מבססים הערכה זו על שליטתו של נסיך הכתר בקבלת ההחלטות בממלכה, מעורבות ישירה של יועץ מרכזי וחברי פרט המגן של מוחמד בן סלמאן במבצע, ותמיכתו של נסיך הכתר בשימוש בצעדים אלימים להשתקת מתנגדים בחו"ל, כולל חשוקג'י".

לכתבה המלאה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במשרדו (צילום: רויטרס)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במשרדו (צילום: רויטרס)

דיווח: ממשל ביידן שוקל להפסיק לצמיתות את מכירת הנשק ההתקפי לסעודיה

לאחר שהשהה שתי עסקאות נשק עם סעודיה בשווי של מעל חצי מיליארד דולר, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה אמש כי ממשל ביידן עשוי לשנות את מדיניות ארה"ב לגבי עסקאות עתידיות ולהגביל מכירות צבאיות של נשק התקפי. ההחלטה חלה כרגע על עסקאות עבר שמעוררות חשש לפגיעה בזכויות אדם בעקבות הנפגעים בתימן ובכוונה לשים קץ לאלימות.

"אנו מפסיקים את התמיכה האמריקנית במבצעים התקפיים במסגרת המלחמה בתימן", אמר ביידן בקבלת ההחלטה, "וזה כולל מכירות נשק רלוונטיות". בנאום במחלקת המדינה בוושינגטון הוסיף הנשיא כי סעודיה מאויימת בתקיפות טילים, כטמ"מים ואיומים נוספים מכוחות נתמכות-איראן בכמה ארצות. "אנו נמשיך לתמוך ולסייע לסעודיה להגן על ריבונותה, על תושביה ועל שלמותה הטריטוריאלית". 

לכתבה המלאה

ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)

אישה בת 69 נמצאה ללא רוח חיים סמוך לביתה בנוף הגליל, שני בניה נעצרו

אישה בת 69 נמצאה היום ללא רוח חיים ברחוב רימון בעיר נוף הגליל, סמול לבית מגוריה. עם קבלת הדיווח על האירוע, חוקרי משטרת ישראל הוזנקו למקום ופתחו בחקירה.  על פי הממצאים הראשונים, האישה גרה בבניין הסמוך למקום בו נמצאה, ושני בניה בני ה-36 וה-42 אשר גרים יחד איתה, נעצרו.

במשטרה לא שוללים כל אפשרות בשלב זה, לרבות נפילה אפשרית שגרמה לחבלה חמורה ולמותה .אולם לאור סימנים שנבחנים עתה שנמצאו על גופה, הוחלט לעצור את שני בניה. אחד הבנים, ריצה החל ממאי 2019 20 חודשי מאסר בפועל, לאחר שהורשע בגין תקיפת אמו בפברואר אותה שנה ובגין עבירת אלימות נוספת. הוא השתחרר בינואר האחרון.

לכתבה המלאה

החיסון של מודרנה לקורונה (צילום: REUTERS/Kai Pfaffenbach)
החיסון של מודרנה לקורונה (צילום: REUTERS/Kai Pfaffenbach)

פלסטינים שעובדים בארץ יקבלו חיסון לקורונה של חברת מודרנה

פלסטינים שעובדים בישראל צפויים לקבל את החיסון נגד הקורונה שפותח בידי חברת מודרנה והגיע לישראל בחודש ינואר. כך נודע היום לג'רוזלם פוסט, מפי גורם בכיר הבקיא בעניין. לפני כשבוע, בכירים במשרד הבריאות בארץ ביקרו עם מקביליהם הפלסטינים ברמאללה, על מנת לגבש הערכת מצב באשר לרשות הפלסטינית בהקשר לנגיף.

"מתוך ההבנה כי התפשטות הקורונה ברשות הפלסטינית משפיעה גם על אזרחי ישראל, הוחלט על הביקור ועל העברת תדרוך בין הצדדים", כך נמסר מבכירים ברשות. לאחר מכן, משרד הבריאות של הרשות הפלסטינית הודיע על כינון העסקה עם ישראל, בגינה יחוסנו מאה אלף פלסטינים, שעובדים בישראל. עם זאת, משרד הבריאות בישראל טרם אישר זאת.

לכתבה המלאה