תושבים המתגוררים בעוטף עזה טוענים כי מאז סיום מבצע "שומר החומות" נספרו שש שריפות באזור שמקורן בבלוני תבערה שהגיעו מהרצועה.

מתחילת השבוע החלו חקלאים מהאזור לשתף ברשתות החברתיות עדויות שלפיהן בלוני תבערה שהופרחו גרמו לשריפות בשדות. בלונים אכן צולמו מרחפים מעל שמי הרצועה, אולם עד לרגע זה לא נקלט בעיני המצלמות תיעוד שמוכיח כי בלון תבערה שהופרח משטח רצועת עזה גרם בפועל לדליקה באזור העוטף.

מחקירה של חוקרי שריפות מטעם כבאות והצלה עולה כי הדליקות אתמול ושלשום לא פרצו בעקבות בלוני תבערה שהגיעו מרצועת עזה. "שתי שריפות שהיו אתמול ביער בארי מקורן בסיגריה בוערת שהשליך רועה צאן. הוא גם הודה בכך", אמר ל"מעריב" דובר כבאות והצלה במחוז הדרום אלי כהן. שריפה שלישית אתמול בעוטף עזה, ביער שוקדה, פרצה ככל הנראה מהצתה, אך לא בשל בקבוק תבערה. "מדובר בשריפה קטנה של קוצים", הבהיר כהן.

אתמול אחר הצהריים פרצה שריפה נוספת, סמוך לכיסופים, וגם לשם נשלח חוקר שריפות, שפתח בחקירת נסיבות האירוע. שלשום היו שתי שריפות בעוטף עזה - בנחל עוז ובסעד. מחקירת חוקרי שריפות עולה כי הן פרצו ככל הנראה מהחום שהגיע מכבלים חשמליים שהיו חשופים בשטח. "שתי השריפות פרצו ללא קשר לבלוני התבערה", הוסיף כהן.

על רקע הטענות והתיעודים של תושבי עוטף עזה על בלונים המגיעים משטח הרצועה, אמר כהן: "ראינו בלוני הליום עם תמונות של שהידים. אלה לא היו בלוני תבערה".

בהקשר זה, בצה"ל מבהירים כי במקרים שהופרחו זרי בלונים מעזה לא זוהו חומרי תבערה או נפץ, ומה שהיה מחובר לאותם בלונים הן תמונות של פעילי חמאס שנהרגו במהלך השומר החומות.

אולם ישנם תושבים שלא השתכנעו מכך וטוענים כי הרשויות מסתירות את המידע האמיתי. בתיה הולין, תושבת קיבוץ כפר עזה, כתבה בפוסט בפייסבוק: "יום שלישי ברציפות שיש שריפות בעוטף עזה. מנסים לסתום לנו את הפה בהסברים שונים לגבי השריפות. גם לאחר שצילמנו בלון מעל ראשינו אמרו לנו שזה לא באמת".

תושב המתגורר באזור הוסיף: "בפועל חזרנו לימים של לפני המבצע, דבר לא השתנה. שלא יספרו לכם בדוברות הכבאות על כך שהשריפות אינן מבלוני תבערה. חוקרי השריפות כלל לא מגיעים למוקדי השריפה, רק המתנדבים מהיישובים".