לאמיס אבו לבן נורתה ברכבה בלוד ונפצעה קשה; הגרוש שלה ואחיו נעצרו

 לאמיס אבו לבן בת ה-26 מלוד, נורתה אמש בשעות הערב, עת שישבה ברכבה בעיר. היא פונתה במצב קשה ולא יציב לבית החולים שמיר-אסף הרופא כשסבלה מפצעי ירי. מבית החולים נמסר היום (שבת) כי לאחר סדרת ניתוחים, מצבה התייצב. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, ובמסגרתה נעצרו הגרוש שלה ואחיו.

לכתבה המלאה

נערכים להסלמה עם רוסיה: כוחות אמריקאים ראשונים נחתו בפולין

כוחות ראשונים של צבא ארצות הברית נחתו היום (שבת) בפולין והוצבו בבסיס הצבאי ז'שוב, שבדרום המדינה. זאת במטרה לחזק את בעלות ברית נאט"ו במזרח אירופה, ברקע הצבת הכוחות הרוסים בגבול אוקראינה.

לכתבה המלאה 

כוחות אמריקאיים ראשונים נוחתים במזרח אירופה (צילום: רויטרס)

ארה"ב החליטה להקל בסנקציות נגד איראן; האיראנים בתגובה: "זה לא מספיק"

 ברקע המגעים לחידוש הסכם הגרעין עם איראן, מחלקת המדינה האמריקאית חתמה הלילה (שבת) על מסמך, שמעיד על כוונתם להקל בסנקציות נגד איראן, כך דווח בסוכנות הידיעות AFP. שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולחיאן, התייחס גם הוא למהלך, ודרש מארצות הברית לספק ערבויות לכך שבכוונתה "להחיות" את הסכם הגרעין מ-2015.

לכתבה המלאה

לפיד מבטיח: "נפצה את העצמאים"; באוצר שוקלים הורדת מסים לבעלי שכר נמוך

שר החוץ יאיר לפיד התראיין  אמש בתוכניתם של אופירה וברקוביץ', התייחס למהלכים שמקדמת הממשלה מול יוקר המחייה והבטיח: "לא ניתן לנצל בציניות את הקורונה כדי להעלות מחירים לעם ישראל".  במקביל, דווח בחדשות 12 כי שר האוצר אביגדור ליברמן יציג בשבוע הבא תוכנית לטיפול ביוקר המחיה. לפי הדיווח, חלק מהצעדים שנשקלים הם הורדת מכסים, סבסוד חלק מהעלייה במחיר החשמל והורדת מסים לבעלי שכר נמוך - כלומר עבור מי שמשתכרים פחות מהשכר הממוצע במשק.

 לכתבה המלאה

יאיר לפיד ואביגדור ליברמן (צילום: אלכס קולומויסקי)
יאיר לפיד ואביגדור ליברמן (צילום: אלכס קולומויסקי)

הממשלה אישרה את צמצום התו הירוק

הממשלה אישרהבמשאל טלפוני את צמצום הגבלות התו הירוק. במסגרת התקנות החדשות, שייכנסו לתוקפן ביום ראשון הקרוב, תבוטל הדרישה להציג תו ירוק, למעט במקומות בהם קיים סיכון גבוה במיוחד להדבקה - אולמות אירועים, מועדונים, מקומות לעריכת כנסים או פעילויות תרבות שאיננה בישיבה בלבד. 

לכתבה המלאה

אפליקציית התו הירוק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אפליקציית התו הירוק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


בעקבות תקרית הירי הדו צדדי בגבול מצרים: סגן מפקד גדוד קרקל יודח מתפקידו

דובר צה"ל עדכן כי תחקיר סיכול הברחה אלימה במרחב חטיבת ׳פארן׳, במסגרתו נפצעו באורח קל שני לוחמי מג"ב, הוצג לרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי על-ידי מפקד עוצבת 'אדום', תת-אלוף איציק כהן ומפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו. נוכח מסקנות התחקיר, החליט מפקד פיקוד הדרום על נקיטת הליך הדחה של סגן מפקד גדוד קרקל, קצין בדרגת רב-סרן, מתפקידו. זאת, לאחר שהמסקנות העלו כי סגן מפקד הגדוד טעה במספר היבטים ובהם תיאום חסר מול כוח הימ״ס, מיקום רכבו בצורה מסוכנת על ציר אזרחי, וירי בניגוד להוראות.

לכתבה המלאה

הרמטכ״ל כוכבי נפגש לראשונה עם שגריר ארה״ב בישראל תומאס ניידס

הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, נפגש היום (שישי) לראשונה עם שגריר ארה״ב בישראל, מר תומאס ניידס. זוהי פגישתם הראשונה, במהלכה הציג הרמטכ״ל לשגריר את עיקרי האתגרים הביטחוניים הניצבים בפני צה״ל, והשניים דנו באיומים המשותפים לשתי המדינות, בראשם האיום האיראני.

לכתבה המלאה

הרמטכ״ל כוכבי נפגש לראשונה עם שגריר ארה״ב בישראל תומאס ניידס (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ״ל כוכבי נפגש לראשונה עם שגריר ארה״ב בישראל תומאס ניידס (צילום: דובר צה''ל)

בשל מחלוקת בנושא אבטחה: חשש להפסקת טיסות של חברות תעופה ישראליות לדובאי

קיים חשש שטיסות של חברות תעופה ישראליות לדובאי יופסקו בימים הקרובים, בשל מחלוקת בין שב"כ לבין רשויות הביטחון בדובאי לגבי אבטחת הטיסות של חברות התעופה - כך אמרו היום (שבת) בכירים ישראלים לוואלה!. אתר התיירות פספורט ניוז דיווח לראשונה על הסוגיה.עוד אמרו הבכירים הישראלים כי אם לא תושג הסכמה, הטיסות של החברות הישראליות לדובאי ייפסקו ביום שלישי ה-8 בפברואר. אם הטיסות של החברות הישראליות יופסקו הדבר יביא להפסקת הטיסות של חברות Fly Dubai ו-Emirates לישראל.

לכתבה המלאה