אלוף במיל' עמירם לוין, שהיה בעבר, בין היתר, אלוף פיקוד הצפון והמשנה לשעבר של ראש המוסד, אמר היום (שבת) כי ישראל יכולה לחסל את מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, אך זו צריכה להיות החלטה מדינית. בראיון עם משה נסטלבאום, שנערך בשבת תרבות של עיריית גבעתיים, בבית ראשונים בעיר, אמר לוין, כי חיסולו של מנהיג חיזבאללה תהיה פגיעה מוראלית ומבצעית לטווח קצר. אולם, לדבריו, בתי הקברות מלאים באנשים שאין להם תחליף ויימצא גם מחליף לנסראללה. הוא ציין עוד, כי ללא תמיכה איראנית ישירה, חיזבאללה לא יוכל להתקיים. 

על אזהרת המסע החמורה לטורקיה, אמר לוין כי ראוי שהישראלים יהיו הגיוניים וממושמעים ויקשיבו לאזהרה של הגורמים המקצועיים בישראל. לדבריו, אזהרת המסע היא אמיתית ולכן ישראלים אינם צריכים לסכן את חייהם. עוד הוסיף כי התורכים אינם יכולים לבלום כניסה גורפת של איראנים לארצם, משום שהם לא יכולים ליצור סכסוך מדיני ודתי עם האיראנים.

הלווית קצין משמרות המהפכה באיראן (צילום: רויטרס)

לוין התייחס לידיעות המייחסות לישראל מעורבות בחיסולים באיראן ואמר כי ככל שיש מי שמתפארים בכך, הם גורמים לנזק לביטחונה של ישראל, משום שהם מגבירים את המוטיבציה של האיראנים שרואים בכך פגיעה בכבוד הלאומי ומגבירים את ניסיונם לחדור לישראל במתקפות סייבר. על ההתקפות המיוחסות לישראל בסוריה אמר לוין כי ישראל חייבת בראש ובראשונה לשתוק ולהתגבר על יצר הפרסום. לדעתו, אם ננקטות פעולות כאלה על ידי ישראל, הן צריכות להינקט במשורה ורק במקרים הכרחיים.