השגריר המיועד של גרמניה בישראל, שטפן זייברט, ביקר היום במוסד יד ושם והכריז כי הוא יפעל על מנת להבטיח ששמותיהם וסיפוריהם של הנרצחים לא ישכחו לעולם.

 "חשוב לי להיות פה, כבר בתחילת שירותי בישראל", אמר זייברט והודה כי הביקור "ריגש אותי ואת משפחתי מאוד". הוא הבטיח כי שגרירות גרמניה "תמיד תעמוד לצדם" של אנשי יד ושם.

"אני משתחווה בפני מיליוני בני האדם שנרצחו ואשר זכרם מונצח כאן, ובפני מיליוני החיים היהודיים שנהרסו על ידי המפלגה הנאצית בגרמניה", ציין זייברט בהצהרתו הקצרה. "עבורנו הגרמנים, המשמעות של השואה היא אחריות שלעולם אינה נגמרת, אחריות לזכור, להעביר את הידע שלנו לדורות אחרינו, ולעמוד נגד אנטישמיות בכל ביטוי שלה ובכל תחפושת. אני מתחייב שגם אני אעשה כל מאמץ כדי שהשמות והסיפורים של הילדים, הנשים והגברים היהודים לעולם לא ישכחו".

המכתב שהשאיר שגריר גרמניה שטפן זייברט ב''יד ושם'' (צילום: שגרירות גרמניה בישראל)
המכתב שהשאיר שגריר גרמניה שטפן זייברט ב''יד ושם'' (צילום: שגרירות גרמניה בישראל)

זייברט, עיתונאי לשעבר, שימש דובר ממשלת גרמניה תחת הקנצלרית אנגלה מרקל משנת 2010 ועד סיום כהונתה של מרקל בסוף השנה שעברה. הוא הגיע לארץ מוקדם יותר החודש והעניק עותק של כתב ההסמכה שלו לראש הטקס במשרד החוץ, השגריר גיל השכל, ובקרוב יעניק את כתב האמנה שלו לנשיא יצחק הרצוג ויחל רשמית בתפקידו.