משרד העלייה והקליטה מסכם שנת שיא בעלייה לישראל, זאת לאחר שעלו קרוב ל-60 אלף עולים מראש השנה החולף עד ראש השנה. על פי הערכת משרד העלייה והקליטה, עד סוף השנה האזרחית 2022 מספר כמות העולים לישראל צפוי להגיע לשיאם של שני עשורים, כאשר אנו עתידים להגיע למעל ל-64 אלף עולים חדשים.

פנינה תמנו שטה מקבלת את פניהם של העולים החדשים (צילום: נגה מלסה)
פנינה תמנו שטה מקבלת את פניהם של העולים החדשים (צילום: נגה מלסה)

בשנה האחרונה משרד העלייה והקליטה עמל רבות בכדי לקלוט עשרות אלפי עולים שהגיעו מאוקראינה וסביבותיה במסגרת מבצע "עולים הביתה" בהובלת שרת העלייה והקליטה, ובשיתוף פעולה עם כל משרדי הממשלה והארגונים העוסקים בתהליכי עלייה וקליטה ועד היום עלו כ-40 אלף עולים חדשים מאוקראינה וסביבותיה.

בנוסף, הובילה השרה את מבצע 'צור ישראל' לממתינים באתיופיה כאשר כ-3,500 עולים כבר הגיעו במסגרת המבצע, ועד סוף השנה האזרחית יעלה מספר העולים במסגרת המבצע ל-5,000 בהתאם להחלטת הממשלה אותה הובילה השרה.

עולים חדשים מאתיופיה (צילום: נגה מלסה)
עולים חדשים מאתיופיה (צילום: נגה מלסה)

בשנת תשפ"ב  עשרה רשויות מקומיות הובילו בקליטתם של עולים חדשים, אשר קלטו אלפי עולים לתוכן. הערים המובילות הן ת"א עם 6,327 עולים חדשים, חיפה עם 6,182 עולים ונתניה עם 6,069 . גם ירושלים המשיכה להוות מקום בטוח לעולים עם הגעתם של כ-4,300 עולים. בת ים קלטה כ-3000 עולים, אחריה ערים נוספות בהן אשדוד, ראשון לציון, נהריה, אשקלון ובאר שבע סוגרת את רשימת עשרת הגדולות.

מכמות העולים שצויינו, 47% עלו מרוסיה, 25% מהם עלו מאוקראינה, ו-6% עלו מארה"ב. מצרפת עלו 4%, ומספר דומה עלו מאמריקה הלטינית. מאתיופיה הגיעו שני אחוזים מכלל העולים, ועוד 12% הגיעו ממדינות שונות אחרות.

עולים חדשים  (צילום: נגה מלסה)
עולים חדשים (צילום: נגה מלסה)

בעשור האחרון עלו כ-14 אלף רופאים ועובדי מערכת בריאות שהיוו עוגן למערכת בעיקר בתקופת הקורונה וממשיכים לחזק אותה גם היום. בנוסף, עלו כ-11.5 אלף עולים עובדי הוראה שממשיכים לתת מעצמם למען דור העתיד של מדינת ישראל.

גם תחום המדע והמחקר התעשר בכ-9,000 חוקרים ומדענים בשלל תחומי המדע. כמו כן, נקלטו כ-25 אלף מהנדסים שמהווים משענת לאומית לאומת הסטארטאפ בארץ. כ-24 אלף ילדים נקלטו ופתחו את שנת הלימודים הנוכחית. כ-3,000 סטודנטים עולים יפתחו את שנת הלימודים האקדמית הקרובה, ו-3,300 חיילים בודדים ממשיכים להגן על מדינת ישראל יחד עם חבריהם הוותיקים.

פנינה תמנו שטה עם העולים החדשים  (צילום: נגה מלסה)
פנינה תמנו שטה עם העולים החדשים (צילום: נגה מלסה)

 
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה אמרה: "אנו מציינים שנתיים של שבירת שיאים בעלייה לישראל, כאשר מאז ראש השנה הקודם לזה הנוכחי, יחגגו יחד אתנו קרוב ל-60 אלף עולים חדשים במדינת ישראל. במשך השנה הזו משרד העלייה והקליטה נטל על עצמו את המעמסה של הובלת שני מבצעי עלייה משמעותיים ועשה זאת במסירות ובהצלחה רבה. אני גאה לעמוד בראש משרד אשר הוכיח מעל לכל ספק כי הוא מסוגל להוביל משימות לאומיות בהצלחה מרובה".