פרטים חדשים נחשפו על הכת החרדית הקיצונית 'לב טהור' במקסיקו, לה יוחסו חשדות לעבירות סמים ואונס ואישומים של ניצול וסחר בבני אדם. זאת, לאחר פשיטת ענק שנערכה השבוע באמצעות כוחות המשטרה המקומית ובליווי צוות ישראלי. השבוע הצליחו מספר חברי 'לב טהור' הצליחו להימלט מהמתקן המשטרתי בו הוחזקו, זאת לאחר שנקטו באלימות קשה נגד גורמי האכיפה.

עשרות נעצרו: פשיטת הענק על מתחם הכת "לב טהור" במקסיקו
איש מוסד לשעבר שהשתתף בפשיטה על 'לב טהור': "קשה להאמין שהם קוראים לעצמם יהודים"
חבר בכת 'לב טהור' משיב לביקורת: "זו מצווה להינשא בגיל 13"

ניצב בדימוס דוד צור, חבר בצוות המחלצים במקסיקו, סיפר לגיא פלג ברדיו 103FM על המאמצים הכבירים במבצע: "זה מבצע שהגיע למיצוי כמעט אחרי שנתיים של חיפושים בג'ונגלים ומרדפים אחריהם על כל הגלובוס", וחשף כי שני ראשי העבריינין שנעצרו, שוחררו.

"גם השניים שקיווינו שימצו איתם את הדין בכת, נכון לעכשיו גם הם שוחררו", ציין צור. "זה לא מפתיע אותנו. אנחנו מדברים על מדינות שהחוק והדין שם הם כמו פלסטלינה. עם כל העובדה שהצלחנו להניע לשם עם כוחות מיוחדים ורשויות האכיפה האחרות, זה פשוט משהו שאי אפשר להסתמך עליו".

הוא סיפר: "קודם כל, נתחיל מהדברים הטובים - עשינו שם מבצע שהגיע למיצוי כמעט אחרי שנתיים של חיפושים בג'ונגלים ומרדפים אחריהם על כל הגלובוס. בסוף הם התמקמו בג'ונגל בגוואטמלה. יש קבוצה גדולה שיושבת במקסיקו, לשם כיוונו את המבצע. קיבלנו שיתוף פעולה מצוין מהיחידות המיוחדות, ריכזנו את כל החומר המשפטי ואשל ערמוני ניהל את המבצע הזה שם לעילא ולעילא. דני לימור הכין את כל הקרקע וחילצנו משם את בנו של ישראל, שזו הייתה המטרה הראשונה וכמעט היחידה שלשמה התגייסנו".

חבר בכת לב טהור בבית המשפט בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חבר בכת לב טהור בבית המשפט בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

צור המשיך: "עם הזמן הבנו שאנחנו חייבים להרחיב את המעגל של המבצע ולהביא לפה משפחות נוספות שהתוודענו אליהם. המדינה פה חייבת לקחת את הדבר הזה, להיכנס עם מלוא הכלים שלה, ולא רק הקונסול, שהיה בסדר גמור. בסוף, מדינת ישראל צריכה לקבוע את הביצוע של הצווים שבתי המשפט הוציאו. זה לצערי לא קורה - ועל כך הביקורת שלי על מערכות אכיפת החוק". 

"להרים ידיים זה לא בלקסיקון של אף אחד מאיתנו", הוא אמר. "ממש התחברנו עם המשפחות, אנחנו מרגישים אחריות. אנחנו נמשיך לעזור ולסייע איפה שאפשר וככל שניתן. להגיד שנוכל להמשיך במבצעים חובקי עולם מבלי לקבל סיוע משמעותי מהמדינה? זה לא יצלח. אנחנו לא רוצים לעשות דברים לא חוקיים, אנחנו פועלים אך ורק לפי החוקים. הכלים שיש לנו מוגבלים.  

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm