נשיא אוקראינה זלנסקי: "שחררנו כ-2,500 ק"מ ו-96 יישובים מהכיבוש הרוסי"
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי עדכן אמש על מצבה של מתקפת הנגד האוקראינית נגד כוחות רוסיה, וסיפר כי כוחות אוקראינים שיחררו סך של 2,434 ק"מ ו-96 יישובים בדרום  המדינה במתקפה האחרונה שלהם. זלנסקי הוסיף ואמר כי בשבוע האחרון לבדו הצליחו האוקראינים לכבוש מחדש 776 ק"מ ו-29 יישובים במזרח המדינה.

בתוך כך, ב-CNN דווח כי הצבא האוקראיני כבש מחדש 2,400 קמ"ר של שטח באזור חרסון בדרום המדינה, כך לדברי גורם אוקראיני בכיר. סגן ראש לשכת הנשיא קירילו טימושנקו הוסיף כי שש יישובים שוחררו במחוז חרסון וכן 61 במחוז בריסלאב.

לכתבה המלאה

צבא אוקראינה (צילום: רשתות חברתיות)
צבא אוקראינה (צילום: רשתות חברתיות)

רוסיה: התנועה בגשר קרים תחודש בשעות הקרובות; צפו ברגעי הפיצוץ
ברוסיה מוסרים כי תנועת הרכבות בגשר קרים צפויה להתחדש הערב (שבת), זאת לאחר שפיצוץ אדיר אירע היום בגשר המוביל מרוסיה אל חצי האי קרים. סוכנות הידיעות הרוסית RIA דיווחה כי מיכל דלק עלה באש במקום, "משאית תופת התפוצצה באחד הקטעים של גשר קרים, קשתות המשלוח אינן נפגעו". בשל הפיצוץ, נהרגו לפחות שלושה אנשים כאשר היו במכונית שהייתה סמוך למשאית שהתפוצצה על הגשר.

לכתבה המלאה

 נועה קירל, לתשומת ליבך: זו העיר שתארח את אירוויזיון 2023
אירוויזיון 2023 יתקיים בעיר ליברפול בבריטניה ב-13 במאי 2023, כך הודיע הערב (שישי) המנחה הבריטי נורטון גרהאם ב-BBC. כידוע, מדובר בעיר בעלת עבר מוזיקלי עשיר, שכן ממנה יצאה להקת הביטלס המפורסמת, הנחשבת להרכב המוזיקלי המשפיע ביותר אי-פעם.

כזכור, אוקראינה שניצחה באירוויזיון 2022 הייתה אמורה לארח את התחרות הקרובה, ה-67 במספר, אך הפלישה הרוסית למדינה קצת פגעה בתוכניות. בשל כך קיבלה בריטניה קיבלה את הזכות לארח את האירוויזיון במקומה. 

לכתבה המלאה

נועה קירל בפארק הירקון (צילום: עומרי סילבר)
נועה קירל בפארק הירקון (צילום: עומרי סילבר)

רצח בן ה-18 בקריית שמונה: שבעה נערים נוספים נעצרו בחשד למעורבות
יואל להנגהל, תלמיד ישיבה בן 18 מנוף הגליל, נדקר אמש למוות באירוע אלימות בקריית שמונה. הוא פונה במצב אנוש למרכז הרפואי זיו בצפת, שם נקבע מותו. החקירה נמשכת. מחקירה ראשונית עלה כי הקורבן השתתף במסיבת יום הולדת סמוך לכיכר ההסתדרות בקרית שמונה, במהלכה נדקר לאחר שפרצה קטטה במקום.  

המשטרה פתחה בחקירה ועצרה לחקירה קטין בן 15, תושב חצור הגלילית, החשוד בדקירה. מעצרו הוארך בבית המשפט השלום בנצרת עד למחר. בהמשך נעצרו שבעה נערים נוספים בגילי 13-15 בחשד למעורבות ברצח. החשודים יובאו בצאת השבת בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם בבית המשפט השלום בנצרת.  

לכתבה המלאה

אמבולנס מד''א (צילום: יונתן זינדל)
אמבולנס מד''א (צילום: יונתן זינדל)
 

צה"ל עצר מבוקש בג'נין; הפלסטינים דיווחו על שני הרוגים בחילופי אש עם הכוחות
חילופי אש פרצו הבוקר (שבת) בין כוחות צה"ל לחמושים במחנה הפליטים בג'נין, בעת פעילות הכוחות למעצר חשוד. במהלך העימותים, לוחם נפצע באורח קל מאוד מרסיס, וכן על פי משרד הבריאות הפלסטיני, שני בני אדם נהרגו ו-11 נוספים נפצעו במהלך האירועים. על פי גורמים בצה"ל פלסטיני אחד נהרג לאחר שהשליך מטען והשני לאחר שביצע ירי לעבר הכוחות.

בתוך כך, כוח צה"ל עצר את המבוקש צאלח סמיר אבו זינה, בן 25, פעיל ארגון הג'יאהד האיסלאמי שהורשע פעמיים בעבר על רקע מעורבות בפעילות טרור ושוחרר לאחרונה בשנת 2020. מאז שחרורו, שב צאלח למעורבות בפעילות טרור, תכנן ואף ביצע פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל שפעלו באזור.

 לכתבה המלאה

פעילות צה"ל ביהודה ושומרון, דובר צה"ל

בכיר לבנוני: "כל ניסיון לשנות את התיקונים שלנו להסכם הגז - יידחה"
המגעים להסכם הגבול הימי: סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, אליאס אבו סעב, קיבל מהמתווך האמריקאי, עמוס הוכשטיין, את ההערות הישראליות לתיקונים הלבנוניים שהוצגו, כך דווח היום (שבת) בעיתון אל-אח'באר. על פי הדיווח, מקור רשמי בלבנון מסר כי "כולם, ובראשם ארה"ב יודעים שללבנון לא אכפת מאיומים מצד המנהיגים של ישראל".

לדבריו, המשוואה ברורה ופשוטה - "יציבות היא הדרך בה לבנון תקבל את מלוא זכויותיה". עוד הדגיש המקור כי "כל ניסיון לסכל את התיקונים הלבנונים, במיוחד את הסוגיות הקשורות בקו המצופים, יידחה". 

לכתבה המלאה