מספר מסמכים שנמצאו אחוזה של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ כללו מידע רגיש ביותר על סין ואיראן, כך טענו היום (שישי) גורמים המעורבים בנושא לוושינגטון פוסט. על פי הדיווח, המסמכים הכילו חומר מסווג על תוכנית הטילים של איראן ו"עבודה מודיעינית רגישה" על סין. 

"מסמכים מסווגים שנמצאו באחוזה של טראמפ הוסתרו והוסרו כדי לשבש את חקירת ה-FBI"

דיווח: חוקרי ה-FBI החרימו מביתו של טראמפ מסמך העוסק ב"יכולתה הגרעינית של מדינה זרה"

"חשיפה של מידע ספציפי שמופיע במסמכים תהווה סיכונים רבים. אנשים המסייעים למאמצי המודיעין של ארה"ב עלולים להיות בסכנה, ושיטות האיסוף עלולות להיפגע. בנוסף, מדינות אחרות או יריבות של ארה"ב עלולות להגיב נגד ארה"ב על פעולות שהיא נקטה בסתר", אמרו הגורמים לעיתון האמריקאי.

לדבריהם, אותם מסמכים נחשבים לרגישים ביותר שה-FBI מצא עד כה.  המסמכים הללו היו חלק מכל המסמכים מסווגים שהתגלו במהלך החקירה. בקופסאות מהאחוזה למינהל הארכיונים והרישומים הלאומיים נמצאו 184 מסמכים מסווגים, 25 מהם סומנו כסודי ביותר. דוברו של טראמפ לא הגיב עד כה על הדיווח.

כזכור, בחודש ספטמבר האחרון דיווח הוושינגון פוסט כי בחיפוש שערכו חוקרי ה-FBI במעונו של הנשיא לשעבר  במאר-א-לאגו נוגעים ליכולות ההגנה של ממשלה זרה לרבות את יכולותיה הגרעיניות. גורמים המעורים בפרטים ששוחחו עם העיתון ציינו כי התגלית העלתה חששות רבים בקרב גורמי מודיעין אמריקאים מודאגים.