יו"ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופף פנה הבוקר (ראשון) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרת התחבורה מירי רגב, בדרישה לבטל את העבודות שנערכו במסילת הרכבת במהלך סוף השבוע. במכתב, שבין נמעניו, גם שר הכלכלה, ראשי מפלגות הקואליציה וסגן שרת התחבורה, ציין גולדקנופף כי "הדבר מנוגד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין הליכוד למפלגות החרדיות".

מנכ"ל רכבת ישראל לשעבר מזהיר: זה מה שיקרה אם יושבתו עבודות הרכבת בשבת

הכתבת והפרשנית הפוליטית של 'וואלה' טל שלו, שוחחה הערב עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחסה לדברים: "כולם צריכים לשחק אותה בשביל זה כאילו זה משבר אמיתי. כבר היינו בסרט הזה בממשלות ליכוד. אני לא חושבת שנתניהו רוצה להיקלע לסיטואציה כזו כל כך מהר ואני לא חושבת שזה נבון מצידו של גולדקנופף להיכנס כבר עכשיו לאירוע הרכבת, שבטוח לא טוב לנתניהו".

"בזמן שאנחנו מדבר אדמקר מפרסם שנתניהו ביקש מרגב במרכאות לטפל בזה תוך שמירה את הסטטוס קוו, הוא כן מנסה לייצר מראית עין שיש ניסיון להרגיע את המערך אבל במשרד התחבורה לא מאותתים שהולך להיות שינוי נרחב במדיניות, שהם לא מתכוונים לשנות את זה. אני מעריכה שזה פתח לנו את יום ראשון בבוקר, עשה לנו רעש נחשב לתחילת השבוע. מעריכה שזה לא יתפתח ליותר מזה. לנתניהו יש אינטרס להשאיר את המשבר הזה על אש קטנה", הוסיף.

עוד אמר כי "אין ספק שברגע שיהדות התורה חזרה לממשלה, אין ספק שתהיה בחינה מחדש והעבודות יהיו פחות מקלות. אבל האם תהיה עצירה מוחלטת? אני מתקשה לראות". 

"אמסלם טיפס על עץ גבוה מדי ועכשיו הוא קצת תקוע"

בסיום, התייחסה גם למשבר בליכוד סביב ח"כ דודי אמסלם ואמרה כי "הרשימה של בכירי הליכוד ממוצא מזרחי היא רשימה ארוכה. היא קיבל הצעות טובות, הוא טיפס על עץ גבוה מדי ועכשיו הוא קצת תקוע. אבל האמת היא שיש שם אירוע אמיתי, אין באמת לנתניהו, בגלל שהוא חילק כבר את כל התיקים, הוא לא שמר לאמסלם אף אחד התיקים הבכירים, אלא רק עכשיו מציעים לו כל מיני רוטציות במשרדים".

בנימין נתניהו, דודי אמסלם (צילום: נועם ריבקין פנטון)
בנימין נתניהו, דודי אמסלם (צילום: נועם ריבקין פנטון)

"זה כן כאב ראש לנתניהו, נכון שהאירוע של אמסלם לא מתרומם אבל אנחנו לא צריכים שהוא יתרומם ציבורית. גם אסור לשכוח שאמסלם אמנם מאוד רועש בהתנגדות שלו לנתניהו אבל יש בסיעת הליכוד עוד אנשים שלא מרוצים. דני דנון ואמסלם יחד שניהם יכולים לעשות לנתניהו כאב ראש ואני חושבת שיש אינטרס לנתניהו לסיים את המשבר הזה רק לא ברור לי שיש לו איך", סיכמה. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm