רשות מקרקעי ישראל שלחה היום (חמישי) מכתב לקק״ל על כך שטרם ניתן אישור לבצע נטיעות בשטח של נחל יתיר בנגב, זאת לאחר שבשנה שעברה הנטיעות גרמו לחיכוך עם האוכלוסייה הבדואית שמתגוררת בסמוך למקום. הפעם העבודות צפויות להתקיים על שטחים שבבעלות המדינה ולא נמצאים במחלוקת. מהרשות ציינו במכתב כי "הופתענו לגלות כי חרף המאמצים יחד עם המשטרה, קק״ל טרם נתנה את אישורה".

הנגב הוא התשובה לאתגרי מדינת ישראל כמעט בכל נושא ונושא
על הממשלה החדשה לרשום לפניה: לא ניתן לעקוף את הנגב!
 

"פעולת נטיעות לשימור הקרקע בנגב נעשות מזה כשלושים שנה. העבודות מונעות פלישות ובניה בלתי חוקית ומונעות נזק סביבתי גדול". עוד אמרו כי "האדמות המבוקשות הן באדמות שבשליטת המדינה. המשילות של המדינה באדמות נמוכה ויש צורך ממשי לשמור על קרקעות אלו - שבחלקם מהווים הרחבה עתידית לכביש 6 ושמירה על אזור חיץ מבסיס נבטים הסמוך".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, מסר בתגובה לפרסום: "אני פועל מול כל הגורמים הרלוונטיים. הנטיעות בנגב לא ייעצרו. המציאות מחייבת נטיעות בנגב. בשעה זו אני פועל מול כל הגורמים הרלוונטיים כדי לקיים את הנטיעות. לא מדובר רק בנטיעות עצים, אלא בנטיעת ריבונות ומשילות בנגב, כדי למנוע פלישה לקרקעות המדינה".

ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) בתגובה: "במידה וקק"ל לא יתעשתו במהרה מהחלטה זו, אגיע בכל ימות השבוע הבא לנחל-יתיר לבצע נטיעות עם קבוצות אזרחים שונות. הנטיעות הן הסמל לריבונות, הריבון בנגב הוא אנחנו, מדינת ישראל".

תגובת קק"ל תובא כשתתקבל.