הפיגועים במהלך סוף השבוע האחרון בירושלים, בהם נרצחו שבעה בני אדם, הכו בתדהמה תושבים רבים באזור. פאדי דקידק, הפראמדיק הראשון שהגיע לזירות שני האירועים והעניק טיפול לפצועים הרבים, סיפר על התחושות שליוו אותו בזמן העבודה הקשה, התגובות של משפחתו וסביבתו בשכונה בה הוא מתגורר לפיגועים ולעובדה שהוא למעשה הציל חיים של יהודים והביקורות בהן הוא נתקל. 

מתקפת הטרור בבירה: כך זה התרחש, דקה אחר דקה
לאחר הדיון בקבינט: נאטם ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בנווה יעקב

 "מתערבבים בפנים רגשות של הצלת חיים ועזרה לכל מי שנזקק לכך. כל המטרה היא באמת להציל חיים ושאנשים יהיו בריאים". סיפר.

דקידק נשאל על התגובות של תושבי השכונה בה הוא מתגורר במזרח ירושלים לפיגועים האחרונים בבירה: "אני חושב שהאוכלוסייה היום, במיוחד האוכלוסייה שמסביבנו, האוכלוסייה הערבית, מאוד מעריכים ומאוד מכבדים את הצלת החיים, במיוחד מד"א. זה באמת מה שעוזר לנו היום להגיע לכל מקום ולהציל חיים ולתת יד ועזרה לכל מי שצריך. היום, אנחנו, כאנשים שעוסקים ברפואה, מוכרים ואנשים יודעים מה המהות שלנו שזו המהות של הארגון שלנו וזה מה שכן יכול להקל עלינו, שיש לנו תמיכה בהצלת חיים". 

פאדי דקידק סיפר בנוסף על התגובות התומכות שקיבל מסביבתו: "אני יכול להגיד לך שהמשפחה שלי והחברים שלי וכל האנשים שנפגשתי איתם עד רגע זה, מאוד אהבו את זה שערבי ממזרח ירושלים מגיע ראשון לזירות אירועים מסוג זה ומציל חיים, ואלה באמת כל מיני אמירות שמעודדות אותי ואת שאר חבריי, שכמוני, ערבי ממזרח ירושלים, מציל חיים. זה באמת משהו שמחמם את הלב. אנחנו מבינים שהיום יש איזשהו שינוי מחשבתי כלשהו אצל האנשים".

הפראמדיק שיתף בתחושות הקשות שמלוות אותו בנוגע לגילו הצעיר של המפגע: "עצוב לראות ילד בן 13 לוקח אקדח ויורה. אני לא יודע להגיד לך מה הנסיבות, אבל עצוב כל הדבר הזה. אני מאמין בסופו של דבר שהצלת חיים זה הגשר שיכול לחבר בין כל העמים, זה משהו שכן יכול לקחת אותנו למקום אחר לגמרי". 

עוד סיפר כי: "אני חושב שאף אחד לא מעודד פיגועים ואני לא חושב שאנשים רוצים להיקלע לסיטואציות כאלה, אבל כן יש לחינוך תפקיד מאוד חשוב ולמשפחה. המשפחות רוצות לחיות בשלום, להתפרנס, לחיות בכבוד. אני מקווה שהמצב ישתנה ונחווה ימים הרבה יותר טובים".

פאדי דקידק נשאל בנוסף האם נתקל בביקורות מצד תושבי מזרח ירושלים בנוגע לעיסוקו: "אני מתסובב הרבה שנים במזרח ירושלים עם סמל של מד"א, להגיד לך שאני סופג ביקורות? לא, לא, לא מה שמתואר בכלי התקשורת. אנשים רוצים להשתלב ולהתחבר לחברה הישראלית הבריאה ואני חושב שארגון מד"א הוא אחד הארגונים הבריאים ביותר כי האנשים יכולים להתחבר לאוכלוסייה הישראלית דרכו. רואים את זה בשטח שערבים ויהודים ביחד, כאחד, מצילים חיים. זה שם אותנו על בתמונה הרבה יותר טובה מול עצמנו קודם כל".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm