בפעם השנייה תוך יומיים: רעידת אדמה בעוצמה 3.3 הורגשה בישראל

המכון הגיאולוגי בישראל דיווח כי רעידת אדמה בעוצמה 3.3 אירעה הבוקר (שבת) בסמוך לשעה 6, ליד אריאל שבשומרון. לא דווח על נזק.

כזכור, זוהי פעם שנייה תוך יומיים שבה מורגשת בישראל רעידמת אדמה, לאחר שבחמישי בלילה רעידת אדמה בעוצמה 5.1 היכתה בדרום טורקיה והורגשה באזורים נרחבים בסוריה ולבנון. כמו כן, בישראל דווח כי הרעידה הורגשה גם באזור הצפון.

לכתבה המלאה

הנגמ''ש שנלקח מתצוגת אתר ''גשר הישנה'' (צילום: דוברות המשטרה)
הנגמ''ש שנלקח מתצוגת אתר ''גשר הישנה'' (צילום: דוברות המשטרה)

לאחר שגנבו טנק: לוחמים לשעבר העמיסו על גרר נגמ"ש ישן דרומית לכנרת

ארבעת המפגינים שגנבו השבוע טנק עוכבו לחקירה בחשד שהעמיסו היום (שבת) על גרר נגמ"ש ישן ששימש כמייצג באתר "גשר הישנה" שליד קיבוץ גשר. הפעם, הם טענו כי ניתן להם אישור לקחת אותו. המשטרה הודיעה כי נפתחה בחקירה.

כזכור, הקבוצה גנבה השבוע טנק שנעשה בו שימוש במלחמת יום כיפור מאתר תל סאקי בגולן. הקבוצה מורכבת מלוחמי שריון לשעבר שלחמו במלחמה, וכיום מוחים כנגד הרפורמה המשפטית אותה מקדמת הממשלה. הלוחמים, שחבריהם נהרגו בטנק הזה, ביצעו את המעשה כחלק מהמחאה, ואף פרסו על הטנק את מגילת העצמאות. 

לכתבה המלאה

גירוש חברי המשלחת הישראלית מוועידת האיחוד האפריקאי. (צילום: באדיבות סדא ניוז)
גירוש חברי המשלחת הישראלית מוועידת האיחוד האפריקאי. (צילום: באדיבות סדא ניוז)

תקרית דיפלומטית חמורה: חברי משלחת ישראל גורשו מוועידת האיחוד האפריקאי

סמנכ"לית אפריקה במשרד החוץ שרון ברלי ושאר חברי המשלחת הישראלית גורשו היום (שבת) מאולם ועידת האיחוד האפריקאי באדיס אבבה, בה השתתפה ישראל במעמד של משקיפה. מדובר באירוע חריג בכינוסים בינלאומיים ובתקרית דיפלומטית חמורה ביותר.

האירוע התרחש במהלך טקס הפתיחה, כאשר אנשי הביטחון של הוועידה ניגשו לחברי המשלחת הישראלי וביקשו מהם לצאת מהאולם. בכיר במשרד החוץ אמר כי לחברי המשלחת נודע כי דרום אפריקה ואלג'יריה עומדות מאחורי המהלך.

לכתבה המלאה ותיעוד האירוע

תאונת הדרכים סמוך למעלה גמלא (צילום: דוברות מד''א)
תאונת הדרכים סמוך למעלה גמלא (צילום: דוברות מד''א)

יום קטלני בכבישים: שלושה בני אדם נהרגו בתאונות בצפון הארץ

שלוש תאונות דרכים קטלניות אירעו היום (שבת), כאשר בכביש 978 משעל לאורטל נהרג גבר בן 35 וחמישה נפצעו בתאונה בה היו מעורבים שלושה כלי רכב. הגבר נלכד מחוסר הכרה באחד מכלי הרכב וצוותי מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו.

בתאונה נוספת נהרג רוכב אופנוע בן 40 לאחר שהתנגש בטרקטורון באגי בכביש 869 סמוך למעלה גמלא לכיוון כנף. מותו נקבע במקום בעוד נהג הטרקטורון נפגע קל. קודם לכן, רוכב אופנוע בן 40 נהרג לאחר שהתנגש בגדר הפרדה בכביש 65 מצומת אום אל פחם לכיוון מגידו. 

לכתבה המלאה

מטוס קרב Su-35 הרוסי (צילום: REUTERS/Maxim Shemetov)
מטוס קרב Su-35 הרוסי (צילום: REUTERS/Maxim Shemetov)

דיווח בארה"ב: רוסיה העבירה לאיראן את אחד ממטוסי הקרב המתקדמים שלה

בניו יורק טיימס דווח היום (שבת) כי רוסיה העבירה לאיראן מטוס קרב מתקדם מסוג Su-35, והוא אחר ממטוסי הקרב המתקדמים של רוסיה. מאז ספטמבר האחרון, גורמים צבאיים ופוליטיים איראנים פרסמו בפומבי את הרכישה המשוערת של 24 מטוסים מדגם זה, אולם רוסיה מעולם לא אישרה את העסקה.

לכתבה המלאה

ניידת משטרה בארה''ב (צילום: רויטרס)
ניידת משטרה בארה''ב (צילום: רויטרס)

מסע ירי מזעזע בארה"ב: גבר רצח את גרושתו ואביו החורג; ביידן קרא לרפורמה בנשק

שישה בני אדם נרצחו ועוד אחד נפצע הלילה (שבת) באירוע ירי במיסיסיפי שבארה"ב לאחר שגבר ירה בגרושתו, אביו ודודתו החורגים, ובני משפחה נוספים. הגבר נעצר וצפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום בגין רצח. נשיא ארצות הבית ביידן הגיב לאירוע הירי המזעזע ואמר: "מספיק, אנחנו 48 ימים לתוך 2023 והאומה שלנו כבר ספגה לפחות 73 ירי המוני. אנחנו צריכים רפורמה בחוקי הנשק". 

החשוד, ריצ'רד דייל קרום, בן 52, השתמש לפי החשד ברובה ציד ובשני אקדחים ורצח תחילה נהג רכב שישב בחנייה מול חנות בעיירה כפרית קטנה בצפון מיסיסיפי. בעת שהמשטרה הגיעה לאירוע הירי מול החנות, היא קיבלה דיווח נוסף על ירי כמה קילומטרים משם. על פי החשד, הגבר נסע לביתה של גרושתו שם הוא ירה כאמור בנוכחים במקום וכן באביו החורג ונמלט.

לכתבה המלאה