לאחר תקופה בה לא התראיין שבר הערב (שבת) מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי שתיקה בתוכנית "פגוש את העיתונות" ב"קשת 12". המפכ"ל התייחס לאזהרות של מקורביו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שקראו להדיחו, והכריז: "אני לא מתפטר". בנוסף אמר שבתאי כי "כל גופי הביטחון נערכים למצב של ניסיון רצח פוליטי".

כשבן גביר פועל נגד הגופים עליהם הוא אחראי, אל תצפו שמשהו טוב יקרה | בן כספית
פותח חזית חדשה עם השר? המפכ"ל באיגרת לשוטרים: "מגבה את המפקדים"

בפתח דבריו התייחס לאלימות הגואה בישראל ואמר: "נכון אומר השר (בן גביר) בדרישה שלו להקים את המשמר הלאומי.  ההדים קיימים באוויר. אם יתחיל אירוע נתחיל אחרת מבעבר. לא הייתי קורא לזה אינתיפאדה אבל יש הסלמה".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על ההצעה לאפשר לתת ליותר אזרחים לשאת נשק אמר, כי  "נשק בידיים לא נכונות עלול להיות מסוכן יותר. מי שיכול לשאת נשק, מיומן, הוכשר לכך ועומד בקריטריונים - שיישא נשק. אי אפשר להציב שוטר בכל פינה".

בהמשך התייחס לאגרת ששיגר לשוטרים ובה אמר שהוא מגבה את מפקדי המשטרה לאור התנהלותם בהפגנת המחאה נגד הרפורמה המשפטית בירושלים. "לאור האירועים האחרונים מן הראוי שאציין את האירועים בפני השוטרים. אני גורם מקצועי שמנסה לנהל פה ארגון. החלטה שמתקבלת למעלה צריכה להגיע לשוטרים", אמר.

לאחר מכן נשאל האם הוא מתכוון להתפטר לאחר שמקורביו של בן גביר קראו להדיחו, ועל כך השיב: "אני לא מתפטר. אני נמצא בנקודת זמן היסטורית. תמיד עמדתי בראש הכוח, לא חששתי משום עימות. אין לי כוונה להתפטר. אני מייצג ופועל על פי החוק. השר קובע את המדיניות אך כולם כפופים לחוק והוא הקו המנחה אותנו".

על היחסים עם השר לביטחון לאומי אמר: "השיח בינינו פתוח. עברתי שלושה שרים בקדנציה אחת. הוא נבחר ציבור וכבודו במקומו מונח. אני מתיישר עם החוק. חובתי להגיד את דעתי המקצועית".

כאשר נשאל האם היה בירור עם מפקד המחוז בעניין ההפגנה בירושלים, הבהיר שבתאי כי "באירוע הספציפי אמרתי שלא מקובל לדבר עם מפקדים בשטח בזמן שהאירוע מתנהל. המסר הועבר. אף אחד לא יכול להחליף את המפכ"ל או את מפקד המחוז"

על השתתפותו באירוע בת-המצווה של בתו של בן גביר אמר "הבאתי מתנה, ספרים שרכשתי מכספי. אותי לימדו דרך ארץ. כשאדם מזמין אותך אתה מכבד אותו ומגיע".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר מכן נשאל האם הוא חושש ממלחמת אחים או רצח פוליטי. "המצב מדיר שינה מעיניי. אנו נמצאים במדרון תלול של שיח מתלהם. זו הזדמנות לקרוא לכולם לקחת אוויר ולא להגיע לאלימות מילולית", השיב המפכ"ל. "אנחנו מקימים צוות חדש למלחמה בהסתה בראשותה של שלומית לנדס. כבר חווינו רצח ראש ממשלה והשלכת רימון בהפגנה. חייבים להוריד את גובה הלהבות. נעשה כל מה שעולה בידינו כדי למנוע את זה. כל גופי הביטחון נערכים לכך".

לאחר מכן התייחס שבתאי לאלימות והפשיעה במגזר הערבי: "את סוגיית המגזר הערבי שמתי בראש מעייני בתחילת כהונתי. ההצלחה שלנו היא בסיכולים. זה לא מגיע לתקשורת. יש לנו 76 סיכולים בשנת 2022. אירועים שאנשים היו כבר עם כדור בקנה, בדרך לחסל מישהו. אתה יכול לשבת שלושה שבועות ולא לעצום עין עד שתשים את העין על אותו מפגע פלילי".

לסיום אמר כי הוא לא חושב על הארכת כהונתו, והוסיף: "מקווה שבן גביר יעלה את שכר השוטרים ואת כמות השוטרים. מקווה שנקבל תוספת לאמצעים וטכנולוגיות. אני נשאר ורוצה להגיד תודה לכל השוטרים ולוחמי ולוחמות מג"ב שמסכנים את חייהם, להודות לבני המשפחות שלהם, ולעם ישראל. יש לנו משטרה מצוינת".