בית המשפט המחוזי בתל אביב ביטל היום (שני) את החלטת משרד החינוך להעביר את הילד הטרנסג'נדר מגבעת שמואל מבית ספרו במהלך שנת הלימודים.

"מעלו בתפקידם״: עתירה נגד החמ"ד ומשרד החינוך בפרשת הילד טרנסג'נדר
"בחירה שלהם להיות רפורמים": ההורים שהפגינו נגד תלמיד טרנסג'נדר מנסים להסביר

מטעמו של עורך הדין מיכאל ספרד שמייצג את הילד ומשפחתו נמסר: "מצער שצריך סיוע מבית המשפט כדי למנוע ממשרד החינוך להיכנע ללחץ טנרספובי המבקש לנדות ילד קטן רק משום שהוא טרנסג'נדר. אני מקווה שבמשרד החינוך ילמדו את הלקח ויפנימו שתפקידם להגן ולקבל את כלל הילדים והילדות ובשום פנים ואופן לא להיכנע לבריונות ולדעות קדומות מכל סוג כלפיהם ועל חשבונם".

ארגון חברותא - ארגון הלהט"בים הדתיים: "היום פסק שופט בית משפט השלום בתל אביב על ביטול החלטת משרד החינוך לסלק את הילד לבית ספר אחר באמצע השנה. ניכר היום בדיון שטענות משרד החינוך בנושא אינן מקצועיות, ריקות ולא ברור איך התקבלו ומה עמד מאחוריהן. לכל מי שמכיר אישית את הפרשה, וגם אנחנו בחברותא בליווי המקרה, טובת הילד מאוד ברורה: להישאר היכן שהוא פורח (כן, פורח), ולא לעבור באמצע שנת הלימודים. משרד החינוך ונציגי החמ"ד והעירייה לא רצו להגיע לפשרה אמיתית, לא קיימו שיח כן עם משפחת הילד, והעדיפו להתנהל בצורה שככל הנראה שואבת השראה ורוח גבית מאווירת 'די ללהט"בים' ששורה בלא מעט ממוסדות השלטון שלנו לאחרונה, למרבה הצער. יש שופטים בתל אביב, ברוך ה', ובוטלה ההחלטה הרעה הזו".