עו"ד דניאל חקלאי שוחח הבוקר (חמישי) עם כתב "מעריב" על רקע מעצרי הסטודנטים מהפגנת הסטודנטים שנערכה אמש בהרצליה, לרבות מעצרים של אזרחים רבים, ששוחררו ממעצרם מאוחר יותר בתחנת משטרת גלילות.

אחרי המצור של אלפי המפגינים על המספרה: מאות שוטרים חילצו את שרה נתניהו מכיכר המדינה | צפו
אחרי העימותים בת"א: תלונה הוגשה למח"ש על אלימות נגד מפגינים

חקלאי טען: "אני צפיתי בסרטונים וגם דיברתי איתם ארוכות, אני אומר לך, שום תקיפת שוטר, שום הפרת סדר, הם עמדו על המדרכה, לכל היותר הייתה אחת מהן שהושיטה רגל לכיוון הכביש, רחוק שנות אור מחסימת כבישים, רחוק שנות אור מכל היבט שקשור בתקיפת שוטרים, אתה רואה את זה בסרטונים, זה כל כך מקומם, ולדעתי המשטרה לא תגיש כאן כתבי אישום מפני שהמשטרה לא טיפשה. לא היה שם גם שום אי ציות להוראת שוטר, גם אם היה אי ציות, זה לא מצדיק את האלימות הזו וגם לא את מעצרי השווא".

בנוסף, תיאר עורך הדין את השתלשלות האירועים: "המפגינים ממש מעידים, והם סיפרו לי את זה בנפרד, זה לא שהם מתואמים בינם לבין עצמם, הם סיפרו איך הם ראו את מפקד התחנה שהוא סגן ניצב ממש מחליט ואומר 'תקטפו אותו תקטפו אותו', הם בהלם, קוטפים פתאום מישהו מהמדרכה, שלא עשה שום דבר, קוטפים עוד מישהו, מה מתברר? אחד מהם זה בגלל ראש יחידת החילוץ וההצלה באיזור, שעובד הרבה מול המשטרה, אבל אתמול הוא היה בהפגנה אז לא ראו בעיניים, אחת מהן היא סטודנטית למשפטים שאביה הוא שופט מחוזי, כל מה שהיא עשתה זה לקרוא קריאות במגפון, ולא נגד המשטרה קטפו אותה. הגיע קצין, תפסו אותה, היא אמרה 'אל תיגע בי', מה זה 'אל תיגע בי'? התנגדות למעצר. זה מאוד מקומם, מזל שצילמו את זה".

עוד הוסיף: "שיחררנו אותם בהדרגה אתמול עד חצות, ואחרי חצות אמרתי להם-תחשבו על הדברים, הם פתחו איתנו עורכי הדין קבוצה בווטסאפ, ומה שיגידו לנו. אם הם רוצים להגיש תביעה נגד מח"ש, יש מקום לדעתי, זה תלוי בהם, אם יירצו להגיש תביעה אזרחית, יש מקום, תלוי בהם, יש הרבה מקרים שבהם פונים למח"ש או מגיש תביעה אזרחית ואתה יודע שלא תקבל מענה ובטח לא מהיר, ואם בכלל תקבל פיצוי, זה יהיה סכום מגוחך. לא יודע אם תביעת פיצויים תהיה פה, אבל תלונה למח"ש אני מאמין שכן". 

כזכור, אמש הוכרז "יום השיבוש הלאומי" עקב המחאה כנגד הרפורמה במערכת המשפט, ועשרות מפגינים נעצרו "בגין הפרות סדר בתל אביב", כך לפי המשטרה. בנוסף, 11 מפגינים פונו לבית החולים איכילוב לקבלת טיפול כשהם סובלים מחבלות, חתכים, כוויות וחבלות בגוף. פצוע אחד הורד לחדר ניתוח ושניים נשארו לאשפוז. אחד הפצועים ספג חבלה משמעותית באוזנו בעקבות פגיעת רימון הלם.