לשכת עורכי הדין פרסמה היום (חמישי) את נתונים על בחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין במחזור קיץ 2023. מהנתונים עולה כי 71% מהנבחנים בפעם הראשונה, עברו את הבחינה בהצלחה. למרות זאת, רק 49.5% מכלל הנבחנים עברו אותה בהצלחה. האוניברסיטה העברית מובילה את אחוזי ההצלחה עם 98% עוברים, אחריה אוניברסיטת בר אילן עם . במקום השלישי ניצבות אוניברסיטת תל אביב ואוניבריסטת רייכמן עם 89%. בתחתית הרשימה מכללת כרמל עם 11% הצלחה בלבד.

בכירה בלשכת עורכי הדין במתקפה חריפה: "אנו הופכים להיות דיקטטורה, פוטין מחכה לנו"

במקום לשכת עוה"ד: זו הפלטפורמה החדשה שמציעה הקואליציה להקים

עוד עולה מהנתונים כי 1,957 מתמחים ניגשו לבחינה, 1,221 מהם ניגשו לראשונה, 232 ניגשו בפעם השנייה ו-504 מהם ניגשו לבחינה בפעם השלישית, כשרק 9% מהם עברו את הבחינה בהצלחה.

בהתפלגות לפי מקומות ההתמחות, קבוצת הנבחנים עם אחוזי ההצלחה הכי גבוהים הם המתמחים בפרקליטות עם שיעורי הצלחה של בין 76% ל-85%. 49% מהנבחנים שהתמחו בבתי משפט עברו את הבחינה בהצלחה ו-44% מבין אלו שהתמחו במשרד פרטי עברו אותה.  

נאום הניצחון של עו"ד עמית בכר לאחר ניצחון בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין. צילום: אברהם בלוך
ראש לשכת עורכי הדין הנבחר, עו"ד עמית בכר התייחס לנתונים: "אני מברך את המצטרפות והמצטרפים החדשים למשפחת עורכי הדין בישראל ומאחל להם הצלחה רבה בדרכם המקצועית חדשה. נתוני ההצלחה בבחינה ההסמכה מעודדים ומעידים על כך שהבחינה ניתנת למעבר. ולמאוכזבים מתוצאות הבחינה אבקש להעביר מסר – אל תתייאשו. ישנם עורכות ועורכי דין מצוינים שצלחו את הבחינה בפעם השניה והשלישית", והוסיף: "לשכת עורכי הדין והציבור הישראלי מצויים בחודשים האחרונים במאבק על דמותה וצביונה של המדינה. כולי תקווה שהמצטרפים החדשים לשורות הלשכה יתרמו למאבק זה, כל אחד בדרכו".