בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (שני) בארבעה ימים את מעצרה של הסייעת מגן הילדים בהוד השרון, החשודה בהתעללות בפעוטות חסרי ישע בגן שבו עבדה.

"הפרשה הכי חמורה מאז כרמל מעודה": הוארך מעצר הסייעת החשודה בהתעללות בהוד השרון

בהחלטה להאריך את המעצר, קבעה השופטת טל אוסטפלד כי נציג המשטרה הציג סרטונים חדשים בהם המראות קשים לצפייה, וגם סרטונים אלו מעלים חשד לביצוע העבירות על ידי החשודה. בעת שהוצגו הסרטונים, ציינה השופטת אוסטפלד כי מדובר עד כה ב-13 קורבנות ואף הזילה דמעה.

בית המשפט מתח ביקורת עקיפה על היחידה החוקרת שלא קידמה את פעולות החקירה שביקש לקדם בדיון הקודם בהארכת המעצר, ומשום כך הסתפק בהארכת מעצר בת ארבעה ימים ולא שבעה כפי שביקשה המשטרה, בטענה כי יש צורך לפקח על החקירה. במהלך הדיון טען פרקליטה של החשודה כי על החשודה הופעל לחץ על ידי בעלת הגן להישאר בעבודתה, שלכאורה פיתתה אותה בהעלאת שכר אך הוסיפה לה ילדים תחת אחריותה מה שגרם לה ללחץ.

אמם של שני פעוטות מהמעון בהוד השרון (צילום: אלון חכמון)

פרקליטה טוען כי אין מקום להאריך את מעצרה של החשודה, וכי מסוכנותה נמדדה רק כלפי קטינים ולא כלפי כלל הציבור. הדברים הללו הכעיסו את הורי הפעוטות ובעת שיחה שניהל הסנגור עם החשודה הטיחו בה: "את שטן, את מפלצת, כל המדינה מכירה את הפרצוף שלך. לא נניח לך, את תשלמי מחיר. רק אמא יכולה להבין מה אנחנו כהורים עוברים".

השופטת אוסטפלד יצאה מהאולם תוך שהיא מבינה את פריקת הכעס והכאב של ההורים. את ההורים מייצגים עורכי הדין שיר אהרונסון ובן מעוז. הערב תתקיים הפגנה בהוד השרון מול ביתה של בעלת הגן, שנחקרה גם היא באזהרה וההורים שאלו מדוע לא הובאה גם היא להארכת מעצר.