כמעט עשור לאחר שנפלה בחדר מדרגות חשוך והפכה לנכה, תזכה אישה, כבת 68 כיום, בכ-180 אלף שקלים פיצויים, מחברת הביטוח 'כלל'. זאת בנוסף לקצבת נכות בסך 5,000 שקלים, אותה היא מקבלת מהמוסד לביטוח לאומי מדי חודש בחודשו.

גזר דין מקל לשתי נשים שסייעו בניהול בית בושת
אושרה בקשת הסתלקות מתביעה ייצוגית בגין אתר אינטרנט לא מונגש

את התביעה נגד חברת 'כלל', בשמה של האישה, הגיש עו"ד יונתן שוב. לדבריו, המקרה אירע בשנת 2013, במהלך חג ראש השנה, כאשר התובעת התארחה אצל בני משפחתה בראשון לציון. 

בעודה מטפסת בגרם המדרגות לדירת בני משפחתה, כבה האור לפתע, וחדר המדרגות הוחשך כליל. לדברי עו"ד שוב, בחדר המדרגות לא הייתה תאורת חירום, ומכיוון שאין בו חלונות, גם אור טבעי לא יכול לחדור אליו. לאחר שהאורות כבו, ניסתה התובעת לגשש את דרכה באפלה, אולם נתקלה במספר מדרגות, מעדה ונפלה, והוטחה בעוצמה רבה על גרם המדרגות. 

כתוצאה מהנפילה נחבלה התובעת קשות בגבה, בראשה, בצווארה, בידיה ובעיניה. לדברי עו"ד שוב, נזקיה הגופניים היו כה קשים, עד שלא עלה בידה לקום ממקום נפילתה, והיא נשארה לשכב בעלטה, על רצפת חדר המדרגות, במשך כחצי שעה, עד שנמצאה על ידי בני משפחתה.

ממקום התאונה, הובהלה התובעת לבית החולים, כשהיא סובלת מכאבים עזים, ובבדיקות נמצא, כי היא סובלת מפגיעה רב מערכתית, בין היתר, משבר בחוליות עמוד השדרה, שבר בשורש כף יד ימין, שבר באגודל יד שמאל ושבר בארובת העין.

התובעת אושפזה למשך שבוע בבית החולים, ולאחר מכן, הועברה, כשהיא מתניידת בכיסא גלגלים, לבית חולים שיקומי, שם אושפזה למשך חודש, וטופלה, בין היתר, בריפוי בעיסוק ובסדרה של טיפולים שיקומיים. לאחר שחרורה מבית החולים השיקומי, טופלה התובעת במשך חודש נוסף ב'בית לוינשטיין' במסגרת אשפוז יום.

לדברי עו"ד שוב, בסיומה של סדרת הטיפולים ב'בית לוינשטיין', נבדקה התובעת גם במרכז לבריאות הנפש, שם אובחן, כי היא סובלת מהפרעת דחק פוסט טראומתית, המתבטאת בחרדות, שינה לא רציפה, פחד מירידה במדרגות ומנסיעה באוטובוס, שחזור הנפילה פעמים רבות, עצבנות וחוסר סבלנות. הומלץ לה על טיפול פסיכיאטרי וכן על טיפול CBT (התנהגותי-קוגניטיבי) ובחינת טיפול פסיכולוגי.

עו''ד יונתן שוב (צילום: פאני אלימלך)
עו''ד יונתן שוב (צילום: פאני אלימלך)

במשך כשש שנים, עד מועד הגשת התביעה, נבדקה התובעת פעמים רבות על ידי אינספור רופאים, בהם מומחים באורתופדיה ובכירורגיה אורתופדית, נוירולוגים, מומחים ברפואה פיזיקלית ושיקומית ומומחים בפסיכיאטריה., כך לדברי עו"ד שוב. היא טופלה בזריקות אלחוש, בגלי רדיו, בתרופות פסיכיאטריות ובמשככי כאבים, וכמו כן הופנתה למרפאת כאב לצורך טיפול בקנאביס רפואי. אולם, כל אלה, כך נטען, לא הביאו מזור לכאביה ולסבלה המתמשך של התובעת, והיא נותרה עם מגבלות תפקודיות ונפשיות קשות, המונעות ממנה לחזור לעבודתה ומקשות עליה בשגרת יומה, והיא נזקקת לעזרה בפעולות יומיומיות הפשוטות ביותר.

לכתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית של מומחה בתחום הכירורגיה אורתופדית, שבדק את התובעת, והעריך את נכותה האורתופדית בשיעור של 46.7 אחוזים לצמיתות. אל התביעה צורפה חוות דעת רפואית נוספת, בתחום הפסיכיאטריה, שקבעה, כי בעקבות התאונה, סובלת התובעת מהפרעה חמורה של הסתגלות חרדתית ודיכאונית וכן מפוסט טראומה. המומחית העריכה את נכותה הנפשית, בשיעור של 15 אחוזים לצמיתות.

לדברי עו"ד שוב, לפני התאונה עבדה התובעת בגן ילדים והשתכרה כ-9,000 שקלים ברוטו בחודש. אלא שמאז התאונה לא חזרה התובעת לעבודתה ופרשה בפרישה מוקדמת, כך שנוסף על נזקיה הגופנים והקשיים, היא החלה סובלת מהפסדים כלכליים לא מבוטלים.

לאחרונה, לאחר התדיינות משפטית ארוכה, הגיע עו"ד שוב לכדי הסכם פשרה עם חברת הביטוח 'כלל', שביטחה את נציגות הבניין שבו אירעה התאונה בפוליסת נזקי צד שלישי. במסגרת הסכם הפשרה, הוסכם כי חברת 'כלל' תפצה את התובעת ב-180 אלף שקלים, שיתווספו לקצבת הנכות הכללית, בסכום של כ-5,000 בחודש, אותה תקבל התובעת מהמוסד לביטוח לאומי, לאורך כל חייה. 

בית משפט השלום בירושלים אישר לאחרונה את הסכם הפשרה ונתן לו תוקף של פסק דין, סך אשר סוכם על בסיס הצעתו של בית המשפט לסילוק התובענה בפשרה.