בית המשפט המחוזי מרכז קיבל היום (שני) את ערעור המשטרה, ביטל את החלטת בית המשפט השלום בפ"ת והחליט להאריך את מעצרה של רואן עבד אל חי, תושבת טירה, סייעת בגן הילדים בהוד השרון החשודה בשורה ארוכה של מעשי התעללות מהרף הגבוה

סיבוב פרסה: סייעת נעצרה בחשד לפגיעה בפעוטות, שוחררה ונעצרה שוב

מעצרה הוארך עד לסוף השבוע, עת תגיש נגדה פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום חמור, המייחס לה מאות מקרים של אלימות כלפי פעוטות בני שנה עד שלוש, בעת ששימשה כסייעת בגן בהוד השרון. בין היתר מייחסים לה עבירות טלטול, הטחה על המזרן, האכלה בכפייה מהרצפה ומעשי אלימות נוספים. 

במהלך הדיון, טענה המשטרה כי "בית המשפט נחשף רק לקמצוץ קטן מהמעשים המיוחסים לה מגמלים עבירות אלימות חמורות ביותר על הגבול הסדיסטי והתעללות בתינוקות רכים בני מספר חודשים שהתפרסו במשך תקופה של למעלה מחודשיים שמדברים על אירועים יום-יומיים תדירים ורצופים. יש מאות אירועים שבוצעו על ידי מי שאמונה על הביטחון הפיזי והרגשי שלהם. לאחר שניתן בה האמון של ההורים שסמכו עליה ושמו את היקר להם מבכל בידיים שלה. האירועים האלה מזעזעים כל לב של בן אנוש". השופט יחזקאל קינר דחה בהחלטתו את טענת המשטה כי בכוונת החשודה לעזוב את הארץ.

ההורים הביעו את נחת רוחם מההחלטה והם לא מתכוונים להניח לעניין גם עד אשר ימוצה הדין עם בעלת הגן ואמה, שעבדה אצלה: "לא יעלה על הדעת שבעלת הגן מעסיקה עובדת שבמשך חודשים מתעללת בפעוטות. מדובר במאות מקרים ובלא מעט פעוטות, וזה לא נתפס שבעלת הגן לא ראתה ולא שמעה, זאת כאשר מפקחת משרד החינוך, בביקור אחד במעון, הצליחה לחשוף את האמת המצמררת והזוועה שהתחוללה בגן הזה. אם בביקור אחד ראתה המפקחת התנהגות עבריינית, אין סיכוי שבעלת הגן לא ידעה ולא ישכנעו אותנו אחרת. עם כל ההערכה לעבודת המשטרה, יש בנו כעס על כך שבעלת הגן יוצאת מבלי שמוצה עמה הדין". את ההורים מייצגים עורכי הדין שיר אהרונסון ובן מעוז.