בית המשפט המחוזי בלוד קיים אמש (ראשון) דיון בטיעונים לעונש לאחר הרשעתו של השוטר אמיר רז ברצח רעייתו, דיאנה דדבייב ז"ל, לעיני ילדיהם.

רצח דיאנה דדבייב ז"ל: הבעל אמיר רז הודה ברצח בנסיבות מחמירות
מפקדו של אמיר רז, הנאשם ברצח דיאנה דדבייב: "בן החמש אמר 'אימא מתה, אבא הרג אותה"

במהלך הדיון, המחלקה לחקירות שוטרים ביקשה מבית המשפט באמצעות עו"ד נטלי חגי, להכריז על הרצח של דיאנה דדבייב כרצח חריג בחומרתו. המשמעות היא שלאחר גזירת עונש של מאסר עולם לנאשם מתכנסת וועדה שקוצבת את מספר השנים. במקרה רגיל, הוועדה מתכנסת אחרי 7 שנים ויכולה להמליץ על מינימום של 30 שנות מאסר.

אם הבקשה של מח"ש תתקבל, הוועדה תתכנס רק לאחר 15 שנים, ותוכל לקצוב מינימום של 40 שנות מאסר. ההכרזה הזאת, של 'רצח חריג בחומרתו', שמורה למקרים חמורים ביותר והיא תקדימית בהקשר של רצח נשים.

בנוסף לכך, טענו במח"ש, כי העונש שצריך להטיל על הנאשם בגין עבירת ההתעללות בילדיו צריך להיות במצטבר למאסר העולם ולא בחופף, לטענתם יש צורך לתת ביטוי לכאב ולנזק שנגרם לקטינים, ביטוי נפרד לחומרת אירוע הרצח עצמו. מח"ש ביקשה שיושתו 52 חודשי מאסר בנוסף למאסר עולם.

התובעת בתיק עו"ד חגי אמרה בביהמ"ש "לאור העובדה שמדובר במכת מדינה מזה שנים רבות, הפסיקה הרחיבה בעניין, אבל בנסיבות הספציפיות של התיק הזה, כמי שהכין את הסלון לצפייה, כמעט כאילו התרגש לקראת האירוע, והתנהגותו לאחר מכן, הירי בראש כמי שמוודא הריגה, אנו נבקש מבית המשפט שתאמר אמירה נורמטיבית לגבי הרצח הספציפי הזה, לגבי שימוש בקטינים ככלי, אנו מבקשים שביהמ"ש יתן ביטוי לסלידת החברה מהאירוע במובנים של אינטרס הציבור".