פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) בלוד זיכתה היום (שלישי) את ולדיסלב פופוב מנתניה שרצח את הוריו בדקירות מנימוקי מחלת נפש. "בעניינו של הנאשם הוגשה חוות דעת פסיכיאטרית אשר מצאה כי הנאשם לא היה אחראי למעשיו בעת ביצוע העבירה ואינו כשיר לעמוד לדין", נכתב בפרוטוקול.

הצהרת תובע הוגשה נגד המחבל שביצע את הפיגוע בשער יפו לפני כשבועיים
חשד: רופא מאזור המרכז ייבא מחו"ל סם אונס ופטריות הזיה

"מדובר במקרה טראגי מאין כמותו", אמר עורך דינו של פופוב, אבי כהן. "הנאשם הינו בחור צעיר מאד, ששירת שירות מלא בחיל האוויר. למרבה הצער, מצבו הנפשי התדרדר ביותר לאחר שחרורו מצה"ל. הנאשם הבין זאת וביקש להתאשפז כשבועיים לפני המקרה, אך הפסיכיאטר סרב למרבה הצער לאשפזו, וכך ייתכן מאד שהיה נמנע האסון הנורא. אני שמח שפרקליטת המחוז קיבלה את עמדתי והסכימה לזיכויו כיוון שהיה חולה בעת המקרה. אני מקווה שיקבל את הטיפול התרופתי בבית החולים וכאשר יחלים, ישוחרר וינסה לשקם את חייו".

כזכור, פופוב בן ה-23 התגורר עם הוריו והכלב שגידלו בדירה בנתניה. בחודש מאי האחרון, בשעה שלוש לפנות בוקר, החליט להמית את הוריו ללא סיבה ידועה, לכן ניגש למטבח, לקח סכין והחל לדקור את אביו, בזמן שישן, בחוזקה וברצף. אביו התעורר, ניסה להתגונן ללא הצלחה והחל לנסות להגיע למטבח. בשלב מסוים, נשברה ידית הסכין, לכן פופוב חזר למטבח נטל סכין אחרת והמשיך לדקור את אביו עד שקרס.