היחידה למאבק בפשיעה (יל"פ) של מחוז ירושלים במשטרה השלימה את חקירת פרשת ניסיון הרצח שאירע לפני כחודש וחצי בשכונת שרפאת שבמזרח ירושלים במהלכו נפצע באורח אנוש צעיר בן 25 לאחר שנדקר על ידי קרוב משפחתו בן ה–35 במסגרת סכסוך בין משפחות. בשני האחרון הוגשה בבית משפט השלום בירושלים הצהרת תובע כנגד החשוד ומעצרו הוארך בארבעה ימים. כתב אישום יוגש נגדו.

"מדובר במקרה טראגי מאין כמותו": בן ה-23 שנאשם ברצח הוריו זוכה מאשמה
הצהרת תובע הוגשה נגד המחבל שביצע את הפיגוע בשער יפו לפני כשבועיים
 
 ב-8 באוגוסט השנה התקבל במשטרה דיווח אודות פצוע באורח אנוש שפונה לבית החולים לאחר שנפגע מדקירה על ידי קרוב משפחתו במסגרת סכסוך בין משפחות בשרפאת שבמזרח ירושלים. כוחות משטרה רבים של תחנת מוריה ויס"מ מחוז ירושלים שהוזעקו למקום, החלו בבירור נסיבות המקרה ופתחו בחקירה במסגרת אספו ממצאים מהזירה והחלו בסריקות נרחבות בניסיון להתחקות אחר חשוד שנמלט מהזירה.

הפצוע פונה על ידי מד"א תוך כדי מאמצים להציל את חייו לבית החולים. כבר באותו הלילה, הוטלה חקירת המקרה על יל"פ מרחב ציון ובמסגרתה נעשו מאמצים לאתר את החשוד שנמלט מיד לאחר המקרה לשטחי יהודה ושומרון והתנהל מצוד אחריו. לפני כשבוע החשוד נעצר והועבר לחקירה.

מחקירת המשטרה עלה כי כבר יום קודם למעשה נתגלע ויכוח בין בני המשפחה, ויכוח שכאמור התדרדר לכדי ניסיון הרצח. בהמשך לכך, בשעת ערב מאוחרת פגש החשוד את הקורבן ובין השניים התפתחה תגרה במהלכה דקר על פי החשד באמצעות חפץ חד את הקורבן בפלג גופו העליון ובכך גרם לפציעתו האנושה ואז נמלט. לאחר מעצרו, נחקר החשוד בגין עבירות של החזקת סכין, קשירת קשר לביצוע פשע וניסיון רצח.

מעצרו של החשוד שהובא בפני בימ"ש, הוארך לטובת מיצוי פעולות החקירה ביחידה ללחימה בפשיעה מרחב ציון עד לגיבוש תשתית ראייתית נגד החשוד במעשה. 

מפקד היחידה ללחימה בפשיעה של מרחב ציון, רפ"ק משה לויטן, ציין: "מדובר במקרה אלימות קשה מאוד בקרב בני משפחה על רקע סכסוך שכמעט והסתיים במותו של צעיר. במהלך החקירה לא חסכנו מאמצים ומיצוי כלל היכולות שברשותנו. לאחר שהשלמנו את כלל פעולות החקירה בעניינו של החשוד שנעצר, יוגש נגדו כתב האישום בגין מעשיו החמורים. משטרת ישראל תמשיך לפעול למיצוי הדין עם מעורבים באלימות החמורה, בכדי לשמור על שלום הציבור ובטחונו."