הצהרת תובע הוגשה היום (שלישי) כנגד חשודים שהכינו והשליכו מטעני צינור לעבר כוחות משטרה בשכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים. עם סיום החקירה בימ״ר ירושלים, הוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתב אישום, שיצטרפו לעוד 11 כתבי אישום שהוגשו נגד חשודים בפרשה מוקדם יותר החודש.

דקר את קרוב משפחתו, נמלט - ונתפס: הצהרת תובע הוגשה נגד תושב מזרח ירושלים

בתקופה האחרונה התנהלה חקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, נגד מפגעים ומפרי סדר אלימים מעיסאוויה, לאחר שהיו מעורבים בהפרות סדר אלימות, במהלכם חסמו את תושבי השכונה וניסו לפגוע בכוחות המשטרה בזיקוקין, אבנים ובקבוקי תבערה. חקירה זו הסתיימה מוקדם יותר החודש, והובילה לכתבי אישום נגד 11 חשודים תושבי המקום.

במסגרת החקירה חשפו חוקרי ימ״ר ירושלים שני חשודים נוספים, שעפ״י החשד עסקו בהכנה ושימוש של מטעני צינור לעבר כוחות הביטחון במקום.

החשודים בני 16 ו-18 תושבי עיסאוויה נעצרו לחקירה החודש ע״י בלשי ימ״ר ירושלים ולוחמי מג״ב. מהחקירה בימ״ר ירושלים עולה, כי החשודים רכשו והשיגו רכיבים שבאמצעותם הכינו מספר מטעני צינור. עפ״י החשד, החשודים יחד עם אחד הנאשמים בפרשה, גם השליכו את אותם מטעני צינור לעבר כוחות מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב שפעלו באזור במהלך החודשים האחרונים. במקרים אלו לא היו נפגעים. 

בחקירתו של אחד החשודים שחשוד גם בהסתה, התברר כי בנוסף הוא תלה שלטים ברחבי עיסאוויה אודות ״יום הזיכרון״ למחבל איברהים נבולסי, מה שככל הנראה הוביל גם לאותן התפרעויות. 

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת, והיום עם סיום החקירה במשטרה הוגשה נגד השניים הצהרות תובע המצטרפות ל-11 כתבי אישום שהוגשו החודש נגד מעורבים בפרשה.

המשטרה תבקש בשעות הקרובות להאריך את מעצרם לצורך הגשת כתבי האישום הנוספים בימים הקרובים ע״י הפרקליטות.