האני קשוט, תושב רמלה בן 20, הואשם היום (שני) ברצח ראש ארגון הפשע בני שלמה. בתום מצוד של כמעט שנה אחריו - הנאשם, חבר בארגון פשע מוכר ממרכז הארץ, נעצר לפני כחודש בדירה בקומה ה-30 במגדל יוקרה ברמת גן. בתאריך 12.09.23 התקבלה בימ״ר לכיש ״ידיעת הזהב״ שהובילה למעצרו כאמור של הנאשם יחד עם שלושה חשודים נוספים בבניין רב קומות ברמת גן בתוך דירת מסתור.

הוא הואשם ברצח בני שלמה יחד עם אחרים, פציעת מאבטחו, שדידת רכב וסיכון עוברי אורח.

הרצח שטלטל את העולם התחתון: נעצר החשוד המרכזי בחיסול בני שלמה
"חייליו לשעבר של בני שלמה מנסים לבסס את מעמדם בעולם התחתון"

מכתב האישום עולה כי קשוט קשר יחד עם שניים אחרים שהיוו חלק מחוליית חיסול שלמה. לצורך קידום והוצאת תכנית החיסול לפועל, נקטה החוליה בפעולות רבות, ביניהן קבלה של רכב גנוב עליו הותקנו לוחיות רישוי מזויפות וכן לוחיות רישוי שנגנבו על ידם מרכב אחר וכן הצטיידות בשני אקדחים, תחמושת, שלושה כובעי גרב ושני בקבוקים המכילים בנזין.

תיעוד ממעצרו של הנאשם (צילום: דוברות המשטרה)
תיעוד ממעצרו של הנאשם (צילום: דוברות המשטרה)

עוד עולה מהאישום כי ב-3 באוקטובר 2022 שהה הקורבן בתחנת דלק הממוקמת בצדו הצפוני של כביש 44, כשהוא מאובטח בידי מאבטחו הפרטי. שלמה הגיע למקום למטרת מפגש עם חמודה קשוט - אחיו של הנאשם, ושוחח עמו בזמן זה. ב-14:30 נכנסה חולית החיסול אל רחבת החניה של תחנת הדלק. עם הגעתה למקום, שניים מחברי החוליה ירדו מרכבם כשבידיהם אקדחים וכשהם עוטים כובעי גרב על פניהם. השניים רצו אל עבר שלמה וירו לעברו - תוך ששלמה מנסה לברוח ולהציל את חייו. לאחר שהבחינו השניים במאבטח, אחד מהשניים ירה בו במטרה לנטרלו. אחד מחברי חולית החיסול רדף אחר המנוח, שבשלב מסוים נפל. אז השיג אותו וירה בו מספר קליעים מטווח קרוב כדי לוודא את מותו.

ראש מחלקת מודיעין, ימ"ר לכיש (צילום :דוברות המשטרה)
לאחר הגשת כתב האישום התייחס מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן לפעילות המשטרתית שהובילה לפיענוח הרצח ואמר: ״לאחר כמעט שנה של מאמצים ובעזרת תחכום רב, נועזות וסבלנות התקבלה 'ידיעת הזהב' ביחידה המרכזית של מרחב לכיש בשיתוף פעולה מלא עם כלל יחידות הימ"ר ובפרט של מרכז. החקירה המאומצת הובילה לכתב אישום שהוא מסר ברור לכל אותם עבריינים שימשיכו להרגיש תחושת נרדפות ולבסוף אנחנו נשים את היד עליהם בכדי לתת ביטחון ושירות לציבור. אני משבח את השוטרים שלנו על פעולה מצוינת במסגרת המלחמה של המחוז בסכסוכים המדממים״.