מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי התייחס היום (שלישי) לעבודת הצוות המיוחד של משטרת ישראל והפרקליטות בטיפול בהסתות לטרור ובגילויי התמיכה בארגון חמאס-דאע״ש מאז מתקפת הטרור על יישובי הדרום. 

יחידת המו"מ של המשטרה בפעולה: כך חולצו רחל מאופקים ובן זוגה

הצוות המיוחד הוקם כבר בחודש פברואר השנה ע״י השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר, והוא מורכב מקציני אגף החקירות והמודיעין של המשטרה ופרקליטים בכירים. 

המפכ״ל: ״אנחנו באפס סובלנות בעניין הטיפול בהסתות ואני שמח שהפרקליטות הולכת עם משטרת יד ביד בנושא הזה. לא יעלה על הדעת שאחרי טבח כזה שמדינת ישראל עברה ואחרי שחיילים נהרגים יהללו פה את חמאס דאע״ש ואותי לא מעניין אם זה אדם פשוט שמפרסם או ידוע בציבור״. 

בהמשך התייחס המפכ״ל להמשך ההערכות משטרת ישראל בתוך הערים וקרא לציבור להמשיך לפנות למוקד 100 של המשטרה על כל דבר שנראה חשוד או מערער את בטחונו. 

מוקדם יותר עצרו שוטרי מחוז המרכז תושבת רמלה שעובדת כאחות בטיפת חלב בעיר בחשד שפרסמה ברשת תמונה וכיתות המעודדים תמיכה בארגון הטרור חמאס והטבח ביהודים. 

בימים האחרונים ניהלו השוטרים חקירה סמויה במהלכה הצליחה להתחקות אחר מפרסמת הפוסט בשנות ה–30 לחייה והיא נעצרה לחקירה שבסיומה יוחלט אם להביאה היום לבית המשפט לדיון בבקשה להאריך את מעצרה.

במשטרה ציינו כי "משטרת ישראל פועלת ביתר שאת למעצר נחוש וחקירת החשודים בהזדהות ותמיכה בטרור בזמן מלחמה, במרחבי הרשת החברתית ובכל מקום אחר".

בהמשך למעצרו של עבד אסדי תושב דיר אל אסד אשר הביע הזדהות עם ארגון הטרור הרצחני "חמאס" תוך שהוא מפרסם סרטונים של ילדים חטופים ובהם דברי שבח לחמאס, פרסם הוראות הכנה לחומר נפץ והעסיק תושב שטחים ללא היתר, הוארך היום בבית המשפט מעצרו בפעם השנייה עד ליום 26/10/23.

לצד ההיערכות המבצעית המוגברת של משטרת ישראל, שוטרי המחוז הצפוני פועלים בכל העת לטיפול נחוש ובלתי מתפשר בכל גילוי הסתה לטרור ולאלימות ברשתות החברתיות.

כזכור בשישי האחרון הגיעו שוטרי המחוז הצפוני לביתו של תושב הישוב דיר אל אסד בן 27, שעל פי החשד פרסם דברי שבח ותמיכה בארגון הטרור "חמאס" תוך שהוא מפרסם סרטונים של ילדים שנחטפו בידי ארגון הטרור הרצחני ובנוסף לכך, פרסם בדף הפייסבוק שלו הוראות המלמדות כיצד להכין חומר נפץ.

לאחר מעצרו של החשוד בוצעה בדיקה בביתו וכן בעסק הנמצא בבעלותו, שם אותר תושב שטחים הנמצא בישראל ללא היתר, אותו העסיק החשוד.

כאמור, היום הוארך מעצרו של החשוד בפעם השנייה עד ליום חמישי 26/10/23 וכן ביום שבת נסגר העסק לממכר מזון הנמצא בישוב בענה בתוכו נעצר תושב השטחים למשך 30 ימים בצו שנחתם בידי מפקד המחוז הצפוני.

גם במחוז ירושלים ממשיכים במאבק נגד ההסתות ברשת החברתית והתמיכה בטרור ובסיום חקירה שהתנהלה במחוז צפויים בימים הקרובים כתבי אישום נוספים כנגד חשודים שנעצרו במהלך השבועיים האחרונים בחשד לעבירות הסתה, הזדהות עם ותמיכה בטרור. 

במשטרה מציינים כי בין החשודים שצפויים נגדם כתבי אישום, שני עובדי תחנת דלק באזור ירושלים שפוטרו לאחר ששרו שירי שבח והלל לטרור בפני לקוחות במקום והזדהו עם הטבח במסיבה ברעים, טבח שאיים לבצע פיגוע במסעדה ממנה פוטר וסייעת בגן ילדים שפרסמה דברי תמיכה בטרור. 

בתוך כך נמשכת ההיערכות המבצעית המוגברת של המשטרה בירושלים, תוך טיפול נחוש ובלתי מתפשר בהסתה לטרור ולאלימות. חמ"ל התודעה של מחוז ירושלים ממשיך כל העת לנטר ולטפל בפרסומים ברשתות החברתיות השונות שבהם תכנים המסיתים לטרור ולאלימות, לרבות הזדהות, אהדה ותמיכה במעשיו הרצחניים של ארגון הטרור חמאס. עד כה ניטר חמ״ל התודעה עשרות רבות של פרסומים המעלים חשד להסתה ותמיכה בטרור.

במקרה נוסף שהיה, התקבל דיווח במשטרה על טבח במסעדה במרכז ירושלים בן 24 מעיסאוויה,  שפרסם דברי הסתה ותמיכה בארגון טרור "חמאס" ואיים לבצע פיגוע במסעדה לאחר שפוטר מעבודתו. שוטרי תחנת שלם שפתחו בחקירה התחקו במהרה אחר החשוד שנעצר והועבר לחקירה. היום, עם סיום החקירה וביסוס תשתית ראייתית, הוגשה נגד החשוד הצהרת תובע וצפוי נגדו כתב אישום בימים הקרובים.

בשני מקרים נוספים, שוטרי תחנת עוז סיימו חקירתם של שני  חשודים בשנות ה-20 לחייהם תושבי מזרח ירושלים, האחת סייעת בגן ילדים בארנונה, שפרסמה תמונה והודעה ברשת חברתית עם דברי הסתה ותמיכה במעשיו הרצחניים של ארגון טרור חמאס והחשוד הנוסף, פרסם אף הוא דברי הסתה לאלימות לטרור. היום, הוגשה נגדם הצהרת תובע בבימ"ש וצפוי נגדם כתב אישום בימים הקרובים.

בנוסף נעצרו שני תושבי שפט בחשד שפרסמו ברשת דברי הסתה ותמיכה בארגון הטרור חמאס. החקירה בעניינם בראשיתה.