רות דוד, שבעברה הייתה פרקליטת מחוז תל אביב ובימים אלה עומדת לדין בבית המשפט המחוזי בירושלים, מבקשת היום (שני) לבטל את תגובתה, שאותה הגישה לפני כשבע שנים, לכתב האישום שהוגש נגדה. היא מוסיפה כי לפי עדות של עו"ד ירון זמר, אמרו לו בצורה מפורשת שהוא לא מעניין אותם והם "רוצים את הראש" של רותי ורונאל.

ארדואן: "התחלנו להכין את התיקים המשפטיים נגד פשעי נתניהו בעזה"

כתב האישום מייחס לדוד העברה של מסמכים חסויים בקשר לחקירה שנערכה כנגד ביטון. על פי הכתב, דוד ידעה מה יש בתוך המעטפה וכך גם הודתה בתשובתה לכתב האישום, אך כעת היא טוענת אחרת. לטענתה, היא לא ראתה מה יש במעטפה שאותה קיבלה מרונאל פישר כדי להעביר לקבלן יאיר ביטון.

הטיעון לבקשתה דוד מבית המשפט לתקן את תשובתה לאישום הראשון בכתב האישום נגדה היא: "מהטעם הפשוט והבסיסי ביותר - זוהי איננה האמת". היא טוענת כי מעולם לא נחשפה למסמכים אסורים, שלטענת המאשימה הועברו על-ידי עד המדינה. "לא בארץ, לא בהונגריה ולא בשום מקום אחר".

רות דוד בביהמ''ש (צילום: אבשלום ששוני)
רות דוד בביהמ''ש (צילום: אבשלום ששוני)

בנוסף, בבקשתה של דוד נכתב כי בהתבסס על עדות של עו"ד בשם ירון זמר, החוקרים הודו בפניו שהם חיפשו את הראש של דוד. לדברי זמר, "אמרו לי בצורה מפורשת שאני לא מעניין אותם והם רוצים את הראש של רותי ורונאל". עורך דינה של דוד טוען כי כאשר חקירה שכזאת בוצעה פחות מיממה לאחר מעצרה של שלש, הדבר מלמד על "אומד דעתם של חוקריה אשר ללא ספק סימנו זה מכבר את המבקשת, ולאחרונה לא היה שום סיכוי לשכנעם בדבר חפותה".

נזכיר כי שמה של רות דוד עלה לכותרות לאחר שנחשפו חשיפת קשרים לא ראויים בינה לבין עו"ד רונאל פישר בזמן שכיהנה בתפקיד פרקליטת מחוז תל אביב. בנובמבר 2017 קבע דו"ח של נציב הביקורת על התביעה, דוד רוזן, כי נסיבות גניזת תיקי חקירה על ידי רות דוד שנפתחו עקב 15 תלונות שונות של חוקרים ברשות המיסים "תמוהות". 

ביולי 2018, חודשה החקירה על טיוח התלונות ברשות המיסים על ידי רות דוד. בינואר 2019 הגישה הפרקליטות אישום נוסף, רביעי במספר, נגד רות דוד, על שיבוש הליכי משפט בכך שהנחתה חשוד לברוח מישראל.