בתום עשרה חודשים של פעילות סוכן סמוי בן מיעוטים תושב מחוז חוף, נעצרו הבוקר (שני) 35 יעדים של משטרת מחוז חוף החשודים בעבירות של סחר באמצעי לחימה, שימוש באמל"ח, קשר לסכסוכים פליליים בקרב משפחות פשע מוכרות, ניסיונות חיסול ועבירות סמים.

גנבו אופנועים - ומכרו אותם באיו"ש: כתב אישום הוגש נגד שני צעירים מהמרכז
ברקע הליך משפטי: כספי חתונה נשדדו באלימות | פרסום ראשון

ההחלטה על ה"פרוץ" התקבלה הבוקר בהוראת מחוז חוף בחודשים האחרונים, ניצב דני לוי, שראה כמשימה לטפל במיגור הפשיעה במגזר הערבי, בעיקר בתחום הנשק. הסוכן ביצע מאות עסקאות במהלך התקופה האמורה, רכש אמל"ח וסמים בשווי הנאמד בכ-2 מיליון ש"ח והביא לתוצאות מפלילות מבוססות ולממצאים ראייתיים משמעותיים שיש בהם כדי להפליל את המעורבים ולמגר באופן ניכר את עבירות הפשיעה במגזר הערבי. בין העצורים בכירים במשפחות פשע הקשורות לסכסוכים עקובים מדם, מרביתם תושבי מחוז חוף.

המשטרה תפסה במהלך המעצרים 20 כלי רכב יוקרתיים שכולם הושגו בדרכי פשע ובכוונתם להוביל לחילוט אותם רכבים. עוד נציין כי במסגרת הפעילות לקחו חלק עשרות שוטרים ממחוז חוף, מיחידות טקטיות וממג"ב, שהידפקו השכם בבוקר על דלתות החשודים וביצעו את מעצרם בהפתעה.

ניצב דני לוי, אמר: "אם נוכל לגרום שמי מהחשודים יהפוך להומלס אפעל לעשות זאת. מדובר בעבריינים משמעותיים שקשורים לעבירות חמורות ביותר תוך שימוש אלים בנשק ולעבירות סחר בסמים קשים ומתפקידי כמפקד מחוז לסכל ככל שניתן את השימוש בנשק הזה והסחר בסמים הללו ולשלוח מאחורי הסורגים כמה שיותר מהחשודים שנעצרו. זוהי אחת מהמשימות המרכזיות שלנו".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי מסר: "משטרת ישראל ממשיכה כל העת גם במהלך מלחמת חרבות ברזל במאבק נחוש ובלתי מתפשר לכל תופעות האלימות והפשיעה תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים ושיטות חקירה שונות ומגוונות שמכניעות פעם אחר פעם את הגורמים העבריינים שמנסים בכל דרך לזרוע בקרבנו פשיעה הכוללת בעיקר סחר באמצעי לחימה וסחר בסמים מסוגים שונים שמתורגמים להשגת כסף מזומן בסכומים גבוהים שהם מנוע ההפעלה של משפחות הפשע. ידה הארוכה של משטרת ישראל תמשיך להגיע לכל מי שיטבול את ידיו בעולם הפשע,  גם באמצעות סוכנים סמויים שבהפעלה נכונה כפי שנעשה פה, ביחידה המרכזית של מחוז חוף, רושמים הצלחה במאבק הכל כך חשוב שאנו מנהלים כנגד מחוללי הפשיעה".

"יש לזכור כי כל נשק שמוחזק בצורה שאינה חוקית ונסחר בצורה שאינה חוקית עלול להגיע בכל רגע לידיים עוינות של גורמי פח״ע ולשמשם בפיגוע הרצחני הבא, כך שאנו מסכלים יום יום פיגועי טרור, אירועי ירי ורצח. העבודה של אנשי ימר חוף היא דוגמה ומופת לפעילות הנחושה של משטרת ישראל כנגד מחוללי הפשיעה המרכזיים״, הדגיש.