משטרת ישראל הגישה כתב אישום נגד שני בני אדם אשר על פי כתב האישום היו מעורבים בגניבה מקופת צדקה, שבירה של דוכן תפילין ותקיפה של האדם שהקים את הדוכן. על פי כתב האישום, במהלך חודש יולי האחרון, הקורבן הקים דוכן להנחת תפילין במתחם קבר דוד סמוך לעיר העתיקה בירושלים. 

בעקבות סירוב צה"ל לשחרר מתמודדים בבחירות המקומיות: הפרקליטות בפנייה לבג"ץ | פרסום ראשון
הבחירות המוניצפליות בסכנה? זה התרחיש שנתניהו מייחל לו | אנה ברסקי

שני הנאשמים יצאו ממתחם הקבר, ואחד מהם ניגש לבחור וביקש ממנו כי ייתן לו כסף לרכוש מנת פלאפל. הבחור ענה כי אין לו כסף, והנאשם ביקש לקבל כסף מקופת הצדקה שעמדה בדוכן. הבחור סירב לבקשת הנאשם, והלך לצד בכדי לשוחח בטלפון. הנאשם ניצל את הרגע שבו המתלונן לא היה בדוכן, גנב מקופת הצדקה סכום של 20 שקלים לערך ושני הנאשמים עזבו את המקום.

כאשר הבחור חזר אל הדוכן הוא הבחין בגניבה ורץ אחרי שני הנאשמים בדרישה להשיב את הכסף הגנוב. בתגובה, גנב הכסף החל להכות את הבחור באגרופים וסטירות לפנים – תוך שהבחור הודף אותו ומחזיק אותו בכדי שלא יתקוף אותו יותר. הבחור הודיע לגנב כי הוא לא מתכוון להחזיר לו מכות אלא להתקשר למשטרה. בתגובה, הנאשם השני התחיל לדחוף את הבחור ולבעוט בו.

לאחר שהותקף גם על ידי הנאשם השני, הבחור ברח מהמקום לכיוון הדוכן, ושני הנאשמים רדפו אחריו. כשהגיעו לדוכן, הנאשם שביצע את הגניבה התחיל לשבור את דוכן הנחת התפילין וגרם לו נזק.