השבוע נחשפה טיוטת פסק הדין של בית המשפט העליון באשר לעילת הסבירות, כאשר אחד ממגישי העתירה נגדה הוא יו"ר לשכת עורכי הדין עורך הדין עמית בכר שפועל לפרסום החלטת בית המשפט בנושא - מה שעורר את התנגדותם של ראשי סיעת האופוזיציה בלשכת עורכי הדין.

המטרה של לוין: להפוך את פסילת חוק הסבירות; פוגלמן: "נבדוק את ההדלפה"
8 שנות מאסר לשוטר מג"ב לשעבר בגין ביצוע עבירות מין חמורות

בהודעה שפרסמו היום (שישי) עוה"ד יצחק נטוביץ ערן בן-ארי ,ענת קאופמן יעל דולב ושלמה שחר, כתבו "אנו מוחים על בחירתו של יו"ר הלשכה להעמיד את הלשכה בחזית המחלוקת הלאומית ולדחוף את בית המשפט לפרסום החלטתו הגורלית בעניין חוקי היסוד דווקא עכשיו". 

"בעת שמיטב חיילי ישראל בסדיר ובמילואים ובהם חברים רבים למקצוע מחרפים את נפשם במערכה הקשה מול האוייב האכזר אל לו לראש הלשכה ללבות מחלוקות מיותרות בעם".

"אנו קוראים לבית המשפט להפגין איפוק וריסון ולהמתין עם פרסום פסקי הדין שעלולים לערער את יסודות המשטר הדמוקרטי בישראל עד לשוך הקרבות", עוד נכתב. "החוסן הלאומי המושתת על אחדות מחייב שלא לפרסם פסקי דין תקדימיים ועקרוניים המצויים בלב מחלוקת ציבורית עזה עד שחיילינו יסיימו את העבודה החיונית שהם מבצעים ברצועה". 

כזכור, שר המשפטים לוין הגיב אף הוא להדלפת פסק הדין בעניין פסילת התיקו השלישי לחוק יסוד השפיטה, הידוע בשם חוק הסבירות. לוין דרש מבית המשפט העליון להמתין עם פרסום פסק הדין בשל המלחמה, אלא שלהמתנה שכזאת יהיו משמעויות מרחיקות לכת.

לוין מסר: "בעוד שחיילינו נלחמים זה לצד זה בחזיתות השונות, ובשעה שהעם כולו כואב את אובדנם של חיים רבים, אסור לקרוע את עם ישראל במחלוקות. אזרחי ישראל מצפים מבית המשפט העליון שלא לפרסם תוך כדי מלחמה פסק דין השנוי במחלוקת אפילו בין שופטיו".

עוד הוסיף לוין כי "מתוך אותה ציפייה ואחריות לאומית, נבחרי העם בכנסת פועלים שהליכי החקיקה יתנהלו בימים אלו בהסכמה רחבה, תוך הימנעות מדיון בנושאים השנויים במחלוקת. ראוי שבית המשפט העליון ינהג באחריות דומה ולא ייצור קרע עמוק בעם, בעת שבה כולנו משוועים לאחדות".