בית המשפט גזר היום (שני) עונש מאסר של שנתיים על שרית בן חמו, הגננת שהורשעה בשתי עבירות של התעללות וב-31 מקרים של תקיפת פעוטות בגן "בייבי לנד" בקרית אתא. בנוסף גזר עליה השופט ארז פורת קנס של 80 אלף שקלים.

מסר לארדואן: אחרי המשבר עם טורקיה - ישראל מגישה את הנקמה הקרה
איילנד: "אם ישראל תעשה את הדבר הבא בצפון, היא תכריז על הפסד מהיום הראשון"

בן חמו הורשעה באוגוסט 2023 בעבירות של התעללות ותקיפת פעוטות שכללו האכלת פעוטות באגרסיביות ממש לכדי האבסה, ובנוסף צבטה, סטרה, ניערה את הפעוטות והטיחה אותם ברצפה, הושיבה פעוטות בכיסא חשיבה לשעות ארוכות ועוד.

הפרשה התפוצצה במרץ 2022 בזכות מכשיר הקלטה שחשף את מעשיה של בן חמו, והוביל למעצרה והגשת כתב אישום חמור הכולל למעלה מ-150 סעיפי תקיפה והתעללות, כולל התעללות נפשית כלפי הפעוטות בהם טיפלה. למרות כתב האישום החמור, החליט השופט להרשיעה בשתי עבירות התעללות בקטין בידי אחראי ובכ-31 עבירות של תקיפות סתם ואף זיכה אותה מהתעללות נפשית, מה שעורר כמובן את זעמם של ההורים.
 
נוי ממן דרופבסקי, אמא של פעוטה מהגן: "אני אפילו לא יודעת מאיפה להתחיל. אחרי מאבק ממושך של שנתיים, חשבתי שעל אף שהשופט זיכה את הגננת מרוב האישומים - הוא בכל זאת יעשה צדק עם הילדים שלנו. הוא הוכיח לנו שלא. שנתיים מאסר על מה שהיא עשתה זו בדיחה. היא פגעה לנו בילדים, אנחנו מתמודדים עם ההשלכות של מעשיה יום יום, אך בית המשפט פשוט צוחק לנו בפנים. אני מקווה מאוד שהפרקליטות תערער על העונש המגוחך הזה - ושעונשה יוחמר". 

חן קובריץ כהן ממטה המאבק למען הילדים המלווה את ההורים: "אנחנו ממש לא מופתעים מגזר הדין של השופט פורת, התרגלנו לכך שהוא פעם אחר פעם מקל עם מי שמתעללות ופוגעות לנו בילדים ונראה ששנתיים מספיקות מבחינתו. כנראה צריך להזכיר לשופט שסיימנו מזמן עם ענישה מגוחכת, שיש החמרת ענישה עם מתעללות - וראוי שיתיישר גם הוא על פי מגמה זו".

"לשמחתנו, חוק החמרת הענישה של יו"ר הקואליציה אופיר כץ חל על כל המקרים מאז חקיקת החוק, מה שאומר שתיקים שיובאו בפני השופט פורת - יחייבו אותו לעמוד בחוק. לצד זה, חשוב לזכור כי שרית היא עבריינית מורשעת שעתידה להיכנס בשער נווה תרצה ולהצטרף לנבחרת המתעללות שכבר מרצות את עונשן. אין ספק שהיא תורחק מהחברה בשל מעשיה. להורים זה לא מספיק, אך הם יוכלו כעת להתחיל ולשקם את הילדים ואת משפחתם. אסור לנו לשכוח כי גם אם היא נכנסת לכלא, הילדים עדיין חיים את הטראומה והפגיעה - וייקח זמן עד שהם יתחזקו וישתקמו - אם בכלל".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]