היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב דן עצרה שמונה חשודים בפרשיית סחר בסמים, במסגרתה התבצעו 116 עסקאות סמים באמצעות הטלגרם בהיקף 95,000 שקלים. בתום חקירה מורכבת הוגש כתב אישום בעניינם עם 40 סעיפי אישום.

כמו פרק הסיום של פאודה: מחופשים לרופאים עם נשקים שלופים | תיעוד דרמטי מהחיסול בג׳נין
חמאס והחזית העממית על עסקת החליפין: "קודם להסיג את כוחות צה"ל מעזה"

בחודש יוני 2023, היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב דן פתחה בחקירה סמויה בנושא פרשיית סמים רחבת היקף שהופעלה בערי המרכז. עם מעבר החקירה לגלויה, בתאריך ה-7 לינואר 2024, בלשי היחידה עצרו שמונה חשודים בפרשייה: איתי חכם, שי בן יעקב, יונתן יופה, ליאור חובב, אדיר אורן, אופק רחמים, גל טיבי ושחר אברגל - צעירים בשנות ה-20-30 לחייהם, תושבי רמת גן, פתח תקווה וחולון. במהלך חיפושים, איתרו ותפסו השוטרים סמים מסוג קטמין, MDMA, קנאביס, קוקאין, מתקאתינון ו-LSD.

התכתבות סוחרי הסמים בטלגרם (צילום: דוברות המשטרה)
התכתבות סוחרי הסמים בטלגרם (צילום: דוברות המשטרה)

במסגרת החקירה הצליחו החוקרים להתחקות אחר פעולותיהם של החשודים אשר ביצעו עסקאות סמים רבות מתאריךה-10 בינואר 2023 ועד תאריך ה-21 לדצמבר 2023. החוקרים חשפו כי מדובר ברשת להפצת סמים שהופעלה באמצעות אפליקציית טלגרם והתנהלה לעסק לכל דבר ועניין, כאשר, יש היררכיה ובעלי תפקידים.

סמים שאיתרו השוטרים (צילום: דוברות המשטרה)
סמים שאיתרו השוטרים (צילום: דוברות המשטרה)

"העסק" נוהל על ידי ארבעה חשודים שיצרו קשר עם לקוחות פוטנציאליים באמצעות פתיחת ערוצי סחר ביישומון ותיאום עסקאות הסמים עם הלקוחות באופן ישיר. בנוסף, תחתיהם פעלו ארבעה חשודים נוספים שהיו אחראים להפצת סמים מסוכנים מסוגים שונים כגון: דוסה, קוקאין, sd, אקסטה, mmc, מתאמפטמין, mdma, קטמין, קנאביס.

סמים שאיתרו השוטרים (צילום: דוברות המשטרה)
סמים שאיתרו השוטרים (צילום: דוברות המשטרה)

בתוך כך, במהלך החקירה החוקרים חשפו 116 עסקאות סמים מסוכנים בהיקף של 95,000 שקלים. מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת.

עם סיומה של חקירה וגיבוש תשתית ראייתית, יח' התביעות של משטרת מחוז ת"א, הגישה כתב אישום נגד כל החשודים בעבירות קשירת קשר לעשות פשע, יצוא, יבוא, מסחר, הספקה של סמים מסוכנים בצוותא חדא, קשירת קשר לעשות עוון, שיבוש מהלכי משפט וכן בקשה למעצר עד תום ההליכים.