ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, הביע היום (ראשון התנגדות) למתן חברות בוועדה לבחירת שופטים לנציגי הימין באופוזיציה. 

האופוזיציה בלשכת עורכי הדין תוקפת: "לא נותנים לנו נציג בוועדה לבחירת שופטים"
המהלך האחרון: הימין בקרב בלימה נגד מינוי יצחק עמית לנשיא העליון | פרסום ראשון

במכתב שהעביר לעמיתו בלשכה טען כי "במועצה הארצית אין חלוקת תיקים, אין ממשלה (ואף הוועד המרכזי בוטל) ואין כל הגדרה של קואליציה ואופוזיציה. כאמור לעיל, תפקידה של המועצה הארצית היא לפעול לטובת חברי הלשכה ולמען הצלחתם ורווחתם המקצועית. צר לי שאתם מכנים את עצמכם במכתבכם כ-'אופוזיציה' למטרה זו של כולנו, וזאת תוך התעלמות מהמהות של תפקידנו כחברי מועצה - טובתם של חברי הלשכה".

עוד טען כי "בנוסף, יש לדחות את ההשוואה שעשיתם למצב בכנסת, כאשר באותו מקרה קיים נוהג ארוך שנים של בחירת נציג אופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים, וזאת על רקע העובדה, שממילא לנציגי הקואליציה ישנו רוב בוועדה (על פני חבר אופוזיציה אחד), כאשר הקואליציה ממנה שני שרים וחבר כנסת נוסף מטעמה לוועדה. בניגוד לנציגים הפוליטיים בוועדה, נציגי הלשכה בדומה לנציגי השופטים, מבטאים את הקול המקצועי, ומכאן שהנוהג שהשתרש בכנסת אינו רלוונטי לאופן בחירת נציגי הלשכה בוועדה. ממילא כידוע לכם היטב, מעולם לא הייתה חלוקה של 'נציג קואליציה' ו-'נציג אופוזיציה' בבחירת נציגי הלשכה בוועדה ולא כל חלוקה מוסכמת אחרת".

"בהיבט הציבורי הרחב יותר, לא רק שלא הצלחתם להגדיר מי הם אותם 'חברי אופוזיציה' שאתם מדברים בשמם, אלא שמכתבכם שבסימוכין נשלח מטעם 'סיעת יוזמה-ציונות משפטית', סיעה שזכתה לשלושה מושבים מתוך ארבעים וארבעה במועצה הארצית. המצב שבו לשלושה חברים יהיה 50% מנציגי הלשכה בוועדה הוא מצב מעוות, שלא נאמר מופרך וקיצוני", הוסיף.