בתום חקירת היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב מנשה הוגש היום (חמישי) על ידי פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד סאכר אבו יונס מבאקה אל-גרבייה, בגין רצח מוחמד ג׳אברין תושב אום אל פחם על רקע סכסוך ביניהם.

מספר ההרוגים בתקיפה בלבנון עלה ל-13, חיזבאללה מאיים: "ישראל תשלם מחיר"
מקורבו של סינוואר: "אם היה מודע להשלכות - לא היה מבצע כך את טבח ה-7 באוקטובר"

שוטרי תחנת באקה אל-גרבייה הוזעקו ב-17 בינואר עם קבלת דיווח על אירוע דקירה בעיר במסגרתו נקבע מותו של ג'בארין. החקירה הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב מנשה, ופעולות חקירה שכללו שימוש באמצעים טכנולוגים מתקדמים הביאו לחשיפת זהותם של מספר חשודים ברצח והם נעצרו. החשודים הובאו לחקירה ביחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב מנשה שבסיומה נכלאו.

היום הגישה פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום בגין רצח בנסיבות חמורות וכן ביקשה לעצור את אבו יונס בן ה-25 עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

מכתב האישום עולה כי אבו יונס החליט לגרום למותו של ג'אברין, והסדיר פגישה עם המנוח בביתו. לפני הפגישה, ניתק הנאשם את מצלמות האבטחה בביתו וביקש מקטין קרוב משפחה לנתק את מצלמות האבטחה שמוצבות על עמוד בכניסה לביתו והצטייד בסכין. 

מפקד יל״פ מנשה, רפ״ק דוד גאולה, על פענוח הרצח של מוחמד ג׳אברין (צילום :דוברות המשטרה)

בעת שהנאשם והמנוח שהו בחניית ביתו של הנאשם, דקר אבו יונס את ג'אברין באמצעות הסכין, שתי דקירות בחזה ובבטן. הוא נחבל קשות, נמלט מהמקום בריצה לעבר תחנת דלק סמוכה, כשהוא מדמם, והתמוטט בסמוך לתחנת הדלק. מיד לאחר שדקר את המנוח, אבו יונס נכנס לרכבו של הקורבן, נסע עם הרכב לשכונה סמוכה בבאקה אל-גרבייה ושם החנה את הרכב. לאחר מכן שב לביתו ונמלט מהמקום. הוא נעצר על ידי כוח בילוש משולב מתחנת באקה אל-גרבייה, אום אל פחם ויל"פ מנשה, זאת במהלך ניסיון בריחתו על כביש 65 לכיוון חדרה.

יצוין כי מדובר בפענוח שני של אירוע רצח מתחילת השנה על ידי יל"פ מנשה.