ניצחון ראשון במאבק המשפטי של ארגון חוננו עבור משפחות החוואים נגדן הוצאו הסנקציות האמריקאיות. בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו מניעה נגד כוונת חברת האשראי כ.א.ל לבטל את התרומות שניתנו במסגרת מבצע ההתרמה עבור משפחת המתיישב עליו הוטלו סנקציות ע"י הנשיא ביידן. הצו ניתן במסגרת התביעה שהוגשה ע"י משרד עו"ד ד"ר י. וינרוט ושות' שנשכר ע"י ארגון חוננו לסייע למתיישבים. שמואל (זנגי) מידד, מנכ"ל חוננו: "אף מדינה זרה, וכל שכן זו המכונה "ידידה" של ישראל, לא תכפה מדיניות על מדינת ישראל הריבונית, בטח שלא על גבם של הטובים שבבנינו שמוסרים את נפשם על הריבונות הזו".

בגלל הסנקציות האמריקאיות: הבנקים ממשיכים לעקל חשבונות של מתנחלים
מיישמים את הסנקציות מצד ארה"ב: הבנקים בישראל החלו לעקל חשבונות

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע אתמול (ד') בצו ארעי, כי הכספים אשר נתרמו עבור משפחתו של המתיישב עליו הוטלו סנקציות בידי ארה"ב לא יוחזרו לתורמים. בימ"ש קבע מועד לדיון בתביעה לשבוע הבא. הצו הוצא לאור כוונת חברת האשראי כ.א.ל לבטל את עסקאות התרומה שניתנו במסגרת מבצע ההתרמה לטובת ילדיו של אחד המתיישבים נגדם הוצאו הסנקציות האמריקאיות בעקבותיהן חשבון הבנק שלו הוקפא. את התביעה הגישו עורכי הדין מאיר אברהם ויגל דוד ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות' אשר נשכר ע"י ארגון חוננו לסייע למתיישבים עליהם הוטלו הסנקציות. 

בתביעה שהגישו עורכי הדין מאיר אברהם ויגל דוד הזהירו כי אם יאפשר בית המשפט לחברות האשראי להחזיר את הכסף לתורמים הדבר יהיה פתח לפגיעה ברבים מאזרחי ישראל: "מדובר בתכנית מסגרת, אשר בבוא העת, וברצונו של נשיא ארה"ב ובהתאם לשיקול דעתו הבלעדי, יצורפו אליה ויפגעו ממנה אזרחים ישראלים נוספים. רוצה לומר, העתיד צופן לנו לא רק את הפגיעה בטובתם של התובעים דנא, אלא גם את הפגיעה העתידית ברבים מאזרחי ישראל ובכללם מאות אלפי קטינים, אשר יכולים למצוא עצמם, בהינתן פקודה, מושפעים ונתונים למשטר סנקציות דרקוני ביותר וזאת אך בשל צו נשיאותי אשר התקבל בקשר להוריהם, עליהם מזונם נתון – וזאת מבלי שניתנה להוריהם וודאי לא להם זכות הטיעון והשימוע. למרבה האבסורד, ילדים-אזרחים ישראלים רבים, אשר מעולם לא עמדו בקשר עם ארה"ב, עלולים למצוא עצמם מחוסרי מזון וקורת גג, רק בשל הגבלת מי מהוריהם לפעול בתוך מדינת ישראל, בעניינים פרטיים שלהם ושל ילדיהם, ובאמצעות מטבע ישראלי – על ידי צו של מדינה זרה". 

עורכי הדין ציינו בתביעה כי חברת האשראי סירבה להעביר למשפחתו של המתיישב את כספי התרומות למרות שאין להם כל קשר לצו הנשיאותי ובשל כך נאלצו לבקש צו ארעי בדחיפות : "מעשיהן החד-צדדיים של הנתבעות מסבים נזקים כבדים לתובעים, למעשה – הפסד תרומות אשר נתקבלו עבורם בשווי מאות אלפי ש"ח וזאת ללא שיש בסיס חוקי או צידוק משפטי או כל סיבה בעלת אדנים מוצדקים לכך – לא בהתאם לדין ולא בהתאם לפסיקה הרווחת. אין הכספים האמורים קשורים במר לוי, אשר אך ורק עליו הוטלו הסנקציות, אלא הם מיועדים למזון התובעים הקטינים והגב' לוי, כך שיש ללמוד מכוח קל וחומר כי הנתבעות פעלו שלא כדין עת הודיעו על השבת הכספים לתורמים". 

עו"ד מאיר אברהם ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות' מסר: "טוב עשה בית המשפט, שהעניק את הסעד המבוקש עבור הקטינים ומנע את העוול שבהשבת כספי התרומות שנאספו עבורם. נמשיך לפעול בזירה המשפטית על מנת למנוע מגורמים שונים לפגוע שלא כדין בזכויות אלמנטריות של אזרחי ישראל, תוך שהם  מצטדקים בכפיפות מרחיבה   וולונטרית ל"סנקציות האמריקאיות".

שמואל (זנגי) מידד מנכ"ל חוננו מסר: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט, מקווים ומאמינים שמדובר בנקודה ראשונה לטובת המאבק להתיישרות המציאות ועצירת הטירוף הזה. אף מדינה זרה, וכל שכן זו המכונה "ידידה" של ישראל, לא תכפה מדיניות על מדינת ישראל הריבונית, בטח שלא על גבם של הטובים שבבנינו שמוסרים את נפשם על הריבונות הזו".